• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ubytek oleju... GDI benzyna:-)

@Deleted member 3342
Olej brałem zawsze w Serwisie, tak jak zmieniali z tego co wiem mają teraz (zapytałem) "KIA" lub "Orlen" z beczki.
Typ 5W30
Olej jest z serwisu, ale gwarancja się skończyła więc i tak spuszczą na drzewo. Jedyna propozycja diagnostyka za 200zł i/oraz remont silnika.

@[B]jerseyAdmin[/B]
Problem z pierścieniami jest "upierdliwy" i albo ruszą po płukance albo nie. I wtedy mamy dwa wyjścia... jeździć i dolewać lub (...).

Drążę i pytam, aby móc podjąć / zrobić ruchy najbardziej "optymalne". Przy 200 000km inwestycja minimum 6000zł (+) w remont silnika...?
Do piątku jeżdżę z dodatkiem do paliwa.
W sobotę lub przyszłym tygodniu "płukanka" oraz może AR9200 V2 do nowego oleju...
 
Próbuj ruszyć pierścienie chemią. Zapodaj coś od góry na tłoki, jakiś Antykoks itp środki. Do oleju płukanka długodystansowa, a nie modyfikator tarcia.

 
Spróbuj płukanek, możesz spróbować, jeżeli potrafisz albo masz kogoś kto ci to zrobi zalać coś od góry na pierścienie. I obserwować czy się poprawia czy nie.

Jeżeli nie to decyzja czy robić remont czy nie należy do ciebie. Jeżeli wóz serwisujesz cały czas w ASO to zawsze możesz zagadać i zapytać o gest handlowy dla stałego klienta, wtedy KMP pokrywa część remontu.
 
@[B]gruszka[/B]
Nie wiem, powiem w środę wieczorem. Bo na 14:30 jestem umówiony do mechanika.
Na sprawdzenie ciśnienia i odmy.
Tym bardziej, że do "teraz" nie było problemu z braniem oleju.
Nawet jak niedomaga Odma, to płukankę i dodanie V9200 do oleju raczej mu nie zaszkodzi.
 
Jeszcze przyjdzie czas na 9200v2, zacznij od Oilsyn Power Cleaner na cały interwał, powalcz też tymi płukankami postojowymi, skróconymi interwałami.
 
A DMSO? Ruscy bardzo ładnie przećwiczyli ten środek 🙂
Dużo mankamentów i przeciwwskazań, ale jeżeli się okaże, że silnik już w liście sprawdzonych - lepiej nie znajdziesz 🙂
Znane Priusy taksówkarzy ratują się nawet po 50 000 bez wymiany oleju🙂
 
Przejrzałem fora w USA i standardowo stosują tam:
Problemem w silnikach GDI jest zawęglenie i osady.
Stosowałem przed wymianą oleju i zrobił się ciemniejszy olej nawet potem płukanka na 30min już go tak nie pobrudzić, więc pewnie te Pea w składzie czyści jest też odmiana tego preparatu GDI ale u nas chyba nie dostępna.
 
No i co wiem....
Z zewnątrz silnik suchy.
Pomiar sprężania na sucho:
13 / 12,5 / 13 / 13
Na mokro:
16 / 16 / 16 /15,5
Mam wykresy pomiarów byłem przy pomiarze.
Analiza spalin CO silnik:
- 600 obr. 0,07-0,15
- 2500 obr. 0,6-0,65


 
Nie wiem czy podjąłeś już decyzję o jakiejś terapii. Masz punkt odniesienia i za jakieś 12kkm np po zastosowaniu płukanki LL zrób powtórkę tych pomiarów. Dodatek do paliwa też był by wskazany.
 
Płukanki długodystansowe, szybkie oraz PEA w bak. A i tak nigdy nie wiadomo czy i o ile zredukujesz

Z perspektywy czasu 0,3 na 1000 to nie jest jakoś wybitnie dużo. Dużo zależy ile jeździsz. Przy przebiegach typu 6000 km rocznie jak na nasz samochód w rodzinie to ten ubytek jest mało upierdliwy - po prostu kupuję bańkę 5L zamiast 3L które wchodzi między min/max u mnie.
 
Już było podane:
- Oilsyn PEATech Petrol Doctor 400ml
Mogę powtórzyć, jakoś specjalnie nie zbiednieję.

We wtorek:
Etap 1 płukanka postojowa.
- Oilsyn Releasetech Power Flush płukanka 250ml
Etap 2 zalanie długo dystansową.
- Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL płukanka 250ml

Rocznie 25 000 - 30 000km, więc upierdliwy :cool:
 
To skróć interwał o połowę.
 
Czytałem fora w USA, też tam narzekają na GDI i jego "zasyfienie".
Tylko tam serwisy proponują przy każdej wymianie oleju czyszczenie, u nas nie.

Zamierzam zmienić olej po miesiącu (2500km czekam jeszcze na sugestie producenta preparatów) i powtórzyć płukanie. Pytanie czy dać wtedy bezpośrednio też do "tłoków".
Koszt: 500zł (Płukanki, olej, robocizna). I dużo i mało jak się ma w perspektywie dolewanie lub sprzedaż z obniżoną ceną. Tym bardziej ze obecnie raczej nie ma już "dobrych" silników...
 
@soszo
Podane rozwiązanie jest "nie moje" poproszę o usunięcie.

Zalecenia Archoil Polska
"Teraz" 1h umiarkowanej jazdy z Power Flush 250ml i wymiana oleju a potem Power Cleaner LL do oleju na 5 tys km
Do paliwa ewentualnie można dodać jeszcze raz Petrol Dr ale dopiero na ostatni bak paliwa przed spuszczeniem oleju z Power Cleaner LL.
Można także do spuszczenia oleju z Power Cleaner LL dodać dodatkowo np AR2820 na 20-30 minut jazdy na koniec przed wymianą.
 
Nie potrzeba usuwać ale przeniosłem temat tutaj. W tym dziale są podobne próby ratowania silników chemią.

Jak zrealizujesz plan, zdaj relacje z wyników.
 
Zastanowiłbym się jeszcze czy silnik nie ciągnie oleju górą, przez uszczelniacze zaworowe. Przebiegu jest już prawie 200k km, także słuszny, uszczelniacze zaworowe mogą być już twarde jak plastik.
 
Back
Top