• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tedex Synthetic Premium LongLife III 5W-30

Tedex Synthetic Premium LingLife III 5W-30

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @artunero , @egonzet , @DWojtek , @strudz , @michalm83 , @fiodorthc , @plpawzaw @a1410 , @GustavXTC , @sprajt2 , @tomikin , @siapek , @JNC_946 , @soszo , @Hubert1 , @DaroZS , @jerseyAdmin , @Noel , @Zonk1975 , @harry , @lukasrs , @bobol1984 , @Joanis , @ratriczek , @analyzer64 , @ashh oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
Spełnia wymagania:
  • MB 229.51
  • VAG 504.00/507.00
  • GM Dexos 2
  • BMW LL-04
  • Porsche C30

Strona produktu:


tedex-5w30-ll3-icp.jpg


tedex-5w30-ll3-ssi.jpg


Powtórne ICP:
tedex-5w30-lliii-icp-mini.jpg


Opis:
Olej ciekawy, cytując klasyka z twarzy podobny zupełnie do nikogo. Patrząc na sam pakiet, przypomina raczej A5/B5 niż C3 z aprobatą na 504/507 zwłaszcza biorąc pod uwagę poziomy wapnia. Boru sporo, jest także trochę molibdenu - związki oparte o te pierwiastki są poszukiwane w olejach więc ich miłośnicy powinni być zadowoleni. Sam olej jest dość lepki, to "mocna" trzydziestka. Przydałoby się sprawdzić poziom popiołów, czy olej w ogóle spełnia wymagania dla normy ACEA C3. SSI wypadło dobrze, olej pozostał w lepkości, utrata lepkości odrobinę wyższa niż innych 5W-30, ale olej nadal został mocną SAE 30. Tutaj nie mamy uwag.

W najnowszej aktualizacji erWina, z 14.02.2024 olej nie jest już listowany jako posiadający aprobaty grupy VAG. Warto brać na to poprawkę jeżeli ktoś chciałby zalać ten olej do samochodu na gwarancji.

Czy można olej polecić - jeżeli samochód nie bierze oleju raczej tak. Natomiast przy poborze oleju, zwłaszcza wysokim radzilibyśmy jednak ten olej omijać, przy takim pakiecie będzie generował więcej zanieczyszczeń niż "normalne" oleje C3 czy 504/507.
 

Attachments

  • tedex5w30ll3-2.jpg
    tedex5w30ll3-2.jpg
    703,7 KB · Odwiedzin: 88
  • tedex5w30ll3.jpg
    tedex5w30ll3.jpg
    921 KB · Odwiedzin: 99
Last edited:
Hahha, mam jeszcze jedna butle nieotwartą. Chętni? 🤣
Pierwiastki jak w poczciwym 504/507. Moze to koncentrat pomidorowy Culineo ma taki skład, wszak w słoik po nim wlałem olej do badania ❤️
W sumie w tym koncentracie Culineo troche mnie martwi Ołów...
 
Kontrola jakości jest tam na wysokim poziomie (w blendowni) :eek:
 
Czy bańki Tedexa są jakoś fabrycznie zaklejane?
 
Maja zabezpieczoną zakrętkę i wieczko.
 
Hm icp to ten sam olej? 🤔🫠, chciałem zamówić i już sam nie wiem co myśleć.
 
Teoretycznie ten sam. Ja zamawiałem w sklepie Tedexa więc byłbym mocno zdziwiony gdyby przyszła podróbka ;)
 
Lab się pomyliło? Czy taka powtarzalnosc produkcji ?
 
@siapek myślę, że taka "dobra" powtarzalność 😎
 
W przypadku tych producentów się niestety trzeba się cieszyć ze w środku olej, a nie coś innego.

Ktos kto płaci <20zl za litr w detalu przeważnie nie jest zainteresowany powtarzalnością czy jakością . A żeby robić analizy to już w ogóle w głowie się nie mieści dlatego takie akcje przechodzą .

W Jasolu są błędy językowe na etykiecie i produkty widmo których nie ma na stronie producenta i tez nikt nie widzi problemu . Sprzedaż trwa
 
Trochę moim zdaniem to naciągane, że producent sobie leje co chce. A oficjalna aprobata VW ? Oni nie robią audytów ? Nie sprawdzają tego w żaden sposób? W końcu dając im certyfikat w pewien sposób ręczą za jakość produktu.
 
@siapek
W najnowszej aktualizacji erWina, z 14.02.2024 olej nie jest już listowany jako posiadający aprobaty grupy VAG. Warto brać na to poprawkę jeżeli ktoś chciałby zalać ten olej do samochodu na gwarancji.
To tak w kwestii posiadania aprobaty 🙄
 
Mi sie wydaje, ze jak im cos nie pójdzie na produkcji, a parametry nie sa "zagrażające" uzytkowaniu, to mimo wszystko wysylaja do sprzedaży. Raczej minimalna szansa, ze ktos pozniej by te oleje po kupnie sprawdzal w labo celem weryfikacji.
Mała firma, to chyba nie chca pościć w straty calej partii.
 
Tak już pisałem wcześniej - wg mnie trafiliśmy na przejściówkę z linii konfekcjunującej. Takie rzeczy się niestety zdarzają u innych producentów też. Uważam, że analiza Total NFC 5W30 też może być czym takim. Tam wygląda jak pomieszanie A5B5 z C2. Z kolei na rosyjskim forum Tarcon podaje taką analizę z przyczynę sporu z Ravenolem

No ale 229.51 jest
Nie ma. Jest przy 5W40
 
Last edited:
Erwin jest w PDF ja nie umiem podlinkować ale wystarczy wpisać w wyszukiwarkę np: erwin 504 507 i ściągnąć PDF. Aprobaty MB są tutaj



 
Last edited:
Trochę moim zdaniem to naciągane, że producent sobie leje co chce. A oficjalna aprobata VW ? Oni nie robią audytów ? Nie sprawdzają tego w żaden sposób? W końcu dając im certyfikat w pewien sposób ręczą za jakość produktu.
niestety z aprobata jest tak, że do testów (o ile w ogóle) idzie próbka dostarczona przez ubiegającego się o aprobatę producenta a często aprobata wydawana jest na postawie przedstawionych papierów tzn. aprobaty/certyfikaty dostawców baz, dodatków itd. I jak już zatwierdza aprobatę i dostana kasę to w praktyce nikt tego nie kontroluje. Oczywiście producent oleju jest zobowiązany robić zgodnie z przepisem na jaki uzyskał aprobatę ale w praktyce to nawet jak tak nie robi to udzielający aprobaty tego nie wyłapie albo nie wyłapie tak łatwo. Taka grupa VAG dała oficjalna aprobatę dla kilkuset produktów i nie są w stanie sprawdzać wszystkich i nikt tego w praktyce nie robi "profilaktycznie". Za jakość produkty ręczy producent oleju, który deklaruje, że olej spełnia normę i wymogi aprobaty.
Post automatically merged:

Mi sie wydaje, ze jak im cos nie pójdzie na produkcji, a parametry nie sa "zagrażające" uzytkowaniu, to mimo wszystko wysylaja do sprzedaży. Raczej minimalna szansa, ze ktos pozniej by te oleje po kupnie sprawdzal w labo celem weryfikacji.
Mała firma, to chyba nie chca pościć w straty calej partii.
O jak by cudownie było jak by tylko o to chodziło. I tylko o te małe firmy.
 
Back
Top