• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tedex Synthetic Premium LongLife III 5W-30

Tedex Synthetic Premium LingLife III 5W-30

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @artunero , @egonzet , @DWojtek , @strudz , @michalm83 , @fiodorthc , @plpawzaw @a1410 , @GustavXTC , @sprajt2 , @tomikin , @siapek , @JNC_946 , @soszo , @Hubert1 , @DaroZS , @jerseyAdmin , @Noel , @Zonk1975 , @harry , @lukasrs , @bobol1984 , @Joanis , @ratriczek , @analyzer64 , @ashh oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
Spełnia wymagania:
  • MB 229.51
  • VAG 504.00/507.00
  • GM Dexos 2
  • BMW LL-04
  • Porsche C30

Strona produktu:


tedex-5w30-ll3-icp.jpg


tedex-5w30-ll3-ssi.jpg


Powtórne ICP:
tedex-5w30-lliii-icp-mini.jpg


Opis:
Olej ciekawy, cytując klasyka z twarzy podobny zupełnie do nikogo. Patrząc na sam pakiet, przypomina raczej A5/B5 niż C3 z aprobatą na 504/507 zwłaszcza biorąc pod uwagę poziomy wapnia. Boru sporo, jest także trochę molibdenu - związki oparte o te pierwiastki są poszukiwane w olejach więc ich miłośnicy powinni być zadowoleni. Sam olej jest dość lepki, to "mocna" trzydziestka. Przydałoby się sprawdzić poziom popiołów, czy olej w ogóle spełnia wymagania dla normy ACEA C3. SSI wypadło dobrze, olej pozostał w lepkości, utrata lepkości odrobinę wyższa niż innych 5W-30, ale olej nadal został mocną SAE 30. Tutaj nie mamy uwag.

W najnowszej aktualizacji erWina, z 14.02.2024 olej nie jest już listowany jako posiadający aprobaty grupy VAG. Warto brać na to poprawkę jeżeli ktoś chciałby zalać ten olej do samochodu na gwarancji.

Czy można olej polecić - jeżeli samochód nie bierze oleju raczej tak. Natomiast przy poborze oleju, zwłaszcza wysokim radzilibyśmy jednak ten olej omijać, przy takim pakiecie będzie generował więcej zanieczyszczeń niż "normalne" oleje C3 czy 504/507.
 

Attachments

  • tedex5w30ll3-2.jpg
    tedex5w30ll3-2.jpg
    703,7 KB · Odwiedzin: 89
  • tedex5w30ll3.jpg
    tedex5w30ll3.jpg
    921 KB · Odwiedzin: 100
Last edited:
Wybiera się tak, idzie razem z technologiem Specola.
 
Uważam, że najdziwaczniej wypadł 5W30 504/507. Gdyby te C4 i 0W40 miały wyższą KV100 o 0.5mm2/s to nie było by się czego czepiać
 
Czyli dobrze rozumiem, że do takiego 2.0TDI, w którym jako jeden z nielicznych w Polsce nie wyciąłem dpf, lepiej tego nie zalewać?
 
Jest tyle poprawnych i niedrogich olejów z normami VW504/507 , że ten można sobie odpuścić
 
@marrley71 - może nie tyle lepiej nie zalewać, bo olej, pewnie w tej formulacji, przez jakiś czas gościł w erWinie, więc miał oficjalną aprobatę VAG. Ale po prostu są oleje "na pierwszy rzut oka" poprawne, bez kontrowersji i wcale nie są specjalnie droższe albo i tańsze zależy czy kupujesz przez ale drogo czy w oficjalnych sklepach.

Jeżeli zalejesz to silnikowi nic się nie stanie.
 
Z taką zawartością pierwiastków olej nie otrzymałby aprobaty. Wygląda jak mix pakietu full i mid saps. Już pisałem powyżej, uważam, że mieliśmy jakieś szczęście lub nieszczęście trafić na taki olej. Obstawiam , że próbka z innego opakowania rozwieje wątpliwości ale niesmak pozostanie.
 
Dorzuce brakujące zlocisze. Jak wrócę do domu to sprawdzę co i jak i dam znać gdzie wysłać i jak opisać.
 
Olej przyszedł. Po mojej stronie gotowość do wysyłki. Czekam na dalsze instrukcje 😉
20240220_162547.jpg
 
Są daty produkcji na bańkach?
 
Trzeba przyznać, że olej interesujący, ciekawa alternatywa dla Specol 🤔, trzeba go rozważyć przy wymianie, jak dla mnie bardzo "fajny".
 
Uzupełniłem pierwszy post o wyniki mini-ICP. Tak się zastanawiam czy aby to był ten sam olej?
 
@sprajt2: Teraz będziesz głównym podejrzanym. Nie tylko ładowałeś, ale i mieszałeś łopatą🙃
 
Back
Top