Nic nie przemawia, że ten Orlen jest lepszy, za wyjątkiem że ma oficjalną aprobatę a aurum jej nie ma. Może być też i tak, że aurum będzie mimo wszystko olejem lepszym od tego orlena.
No właśnie dlatego. Ten stary na którym opiera się Lotos jest stabilny i sprawdzony. Ten nowy w Orlenie to taka trochę otoczka marketingowa. Może jest lepszy a może nie.
@mahony, piszesz co wiesz, ale nie bardzo wiesz co piszesz ...
Tutaj nie ma "oleju lepszego".
Orlen jest oparty o zw B i Zn, Aurum ma dodatkowo Mo w składzie, ale za to brak zw B.
Większe różnice są w składzie olejów bazowych - w Orlenie najprawdopodobniej jest więcej olejów gr IV.
Ponadto w ME V w widmie widoczne są AO aminowy i fenolowy.
Masz rację tylko w jednym - to są różne pakiety dodatków.
Dla porównania, Lotos Synthetic z kolei bazuje TYLKO ZnDDP i również spełnia tą "wymagającą super normę".
Co do V+ - jest to aktualizacja oleju pod nowsze normy, które sa wymagane na rynku.
Mamy tu przede wszystkim API SP, mamy nowe normy Opla "OV 040...".
Wiąże się to ze zmianą formulacji oleju pod testy LSPI (SP, jak i normy opla tego wymagają), czyli pakiet wapniowy został zastąpiony pakietem wapniowo-magnezowym. W składzie zapewne pojawił się Mo. Możliwa jest obecność ok 30ppmTi i ok 90 ppm B.
V'ka stała się olejem najbardziej uniwersalnym i dostosowanym do najnowszych silników wymagających SAE30.
Jest również "nowsza" cena - 47PLN/L i marna dostępność (na razie).
Orlen jest na nowszym, pakiecie
Następny, który "pakietuje" oleje ...