jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Olej spełniający wymogi wielu norm czołowych producentów. Posiada aprobatę oficjalną VW 504/507, co czyni go bardzo mocnym olejem, który można wykorzystywać w samochodach VAG objętych gwarancją producenta. Dedykowany do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi grupy VW. Olej może być również stosowany w silnikach MB oraz BMW, gdzie producent zaleca wykorzystanie olejów z normami 229.51 i LL-04.
Mocnym atutem jest jego cena wahająca się w granicach 80-90 PLN/4L.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SN
- VW 504.00/507.00
- Mercedes-Benz 229.51
- BMW Longlife-04
- Porsche C30
- Audi, Skoda, Seat
- (silniki, co do których producent zaleca oleje typu „mid SAPS” spełniające normę VW 504 00/507 00)
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w i 100 stopniach Celsiusza plasuje się w średnim przedziale wartości dla klasy SAE 30
- Indeks lepkości VI: 181 - wartość typowa, aczkolwiek wyraźnie wyższa w porównaniu np z Lotosem Aurum 504/507. Wynika to z niższej lepkości Orlena w temperaturze 40*C
- Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą dawkę Boru, który może pełnić zadanie dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku przeciwzużyciowego. Głównym dodatkiem przeciwzużyciowym jest Cynk/Fosfor (ZnDDP). Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS.
- TBN – 8.7 mg KOH/g wysoka, przewyższa wymogi dla normy C3 (>= 6)
- Na podstawie widma FTIR wnioskujemy, że olej oparty jest o VHVI (HC).
Podsumowanie:
Olej spełniający wymogi wielu norm czołowych producentów. Posiada aprobatę oficjalną VW 504/507, co czyni go bardzo mocnym olejem, który można wykorzystywać w samochodach VAG objętych gwarancją producenta. Dedykowany do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi grupy VW. Olej może być również stosowany w silnikach MB oraz BMW, gdzie producent zaleca wykorzystanie olejów z normami 229.51 i LL-04.
Mocnym atutem jest jego cena wahająca się w granicach 80-90 PLN/4L.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Last edited by a moderator: