• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul Motul 0W-12 w silniku 2.0 turbo GDI benzyna

wszystko o produkatach Motul
Zgadza sie - odpowiedni nacisk, predkosc (60Hz) i powierzchnia trca/wspolpracujaca nawet dla ON wytworza film smarny.
Ty masz w silniku:
- mala lepkosc (-)
- male obroty (automat trzyma 1500 przy spokojnej jezdzie?) (-)
- duze naciski (-)
- dosc znaczne powierzchnie trace/wspolpracujace. (+)
Czyli warunki idealne do zatarcia silnika.
Predzej czy pozniej taka eksploatacja doprowadzi do przyspieszonego zuzycia - 20-30 tys km?
Natomiast sam pomysl z olejem o b.duzym VI jest genialny. KV100 dla SAE20 we wspolczesnym TGDI to "standard", nie powoduje nadmiernego zuzycia.
To trzeba testowac. Jak masz ochote i wole, to tylko kibicowac!

PS
Ja do Subaryny (2.0GDI) wybralem Eneosa 0w20, czyli cos co tutaj proponuje i trzymam sie go dopoki bedzie dostepny.
 
Last edited:
Ja zmieniam olej przynajmniej 2x w roku jesienia i wiosna jak opony na tym to polega. Obecnie max temp oleju to 70*C u mnie a auto garażowane i średnio max 10*C na zewnątrz. Obecny 0W12 w 70*C ma lepkość ok 12cSt a to nadal znacznie wyżej niż zalecane 0W20 w upale bo nie przekracza wtedy 100*C Skąd ma być to wyższe zużycie skoro nadal jest nadmiar lepkości idąc tym tokiem myślenia ? Nie wspomnę już składnikach oleju odpowiedzialnych za ochronę i o modyfikatorach tarcia w oleju itd bo sama lepkość niewiele daje poza ciśnieniem i przepływem.
 
Jak sie jeździ na wiecznie niedogrzanym oleju to niskie lepkości mają sens. Bliżej im lepkościa do rozgrzanego, mają często dodatki sprawnie działające w niższych temperaturach i t.d. Jak ktoś jeździ normalnie czyli autobusem po mieście ;) i samochodem w trasie to już niekoniecznie.
 
kąd ma być to wyższe zużycie skoro nadal jest nadmiar lepkości idąc tym tokiem myślenia ?
Odpada Ci problem lepkości w 100C i wyżej, ale skoro sposób eksploatacji jest jaki jest, to nie ma co się mądrzyć.
 
[mention]jerseyAdmin [/mention] to zależy też od siły chłodzenia zimą nawet w trasie. Przy solidnym mrozie kiedyś musiałem odłączyć większą chłodnicę ATFu bo skrzynia przestawała biegi zmieniać od 70kmh… a ATF był syntetyk dobry.
 
Back
Top