• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Esperymenty z "płukankami"

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
DMSO, wszyscy o nim pisza, kazdy czytal, kazdy ogladal na youtubie, tylko nikt nigdy nie uzyl tego skarbu.
 
Na forum już był używany. Ja też bym użył ale jak auto bierze mi 600-700ml na interwał to bez sensu.
 
Z tego, co pamietam, to z forum uzyla jedna osoba, ktora juz na forum sie nie pojawia i również rezultatow chyba nie opisała.
Latwo tak przed monitorem rzucac rozne ciekawe propozycje.
 
Gość miał Priusa , zastosował DMSO i był zadowolony, pobór oleju zniknął. @soszo powinien wiedzieć co to za gość i może podrzuci link.
@sprajt2 Co do tego że łatwo rzucać propozycje na forum to chyba nie myślisz że ktoś przyjedzie do ciebie i wyplucze ci silnik.
 
Mi się pamięta, że był to test na silniku Yarisa nie Priusa. Nie pamiętam czy auto miało jakiś problem i czy ustąpił po płukaniu czy była to sztuka dla sztuki. Miałem ofertę na to dsmo. Chyba chciał mi dać za free żebym sobie pandę wypłukał ale odstraszyła mnie konieczność zdejmowania miski i pozbycia się z niej lakieru.

@Kuba Nie mam tu zaczarowanej wyszukiwarki. Tylko taką samą jak Ty i każdy inny użytkownik jak chcesz to poszukaj tych postów 🙂
 
To był Prius oraz kolega @arthi Jakieś doświadczenia miał też @gajos oraz @Krawiec.diy

Kompedium jest w necie - wystarczy pooglądać w necie na hasło Crazy maxx na drive2ru
 
He he to z jednego zrobiły się 3 przypadki. Ja mam na myśli @Krawiec.diy, w innych jakoś nie uczestniczyłem "postowo"
 
@sprajt2 Bo tutaj każdy coś poleca bo doskonale wie, że jak coś padnie to nikt za nic nie będzie odpowiadać. Ktoś sobie poda nazwe i już fachowiec.
Były tematy o doborach oleju to polecali 0w20, 0w16 do silników konstrukcyjnych lat 90tych a potem sami do swojego auta zalewali najniżej 5W30 bo niżej to niebardzo.
Dlatego ja nawet nie pytam o dodatki czy płukanki bo wiem, że ludzie cos polecają a nie wiedzą nawet co to jest tylko powtarzają bo ktoś coś powiedział.
Plukanki dlugodystansowe a czy producent dopuszcza ich stosowanie? A co jak przytrze się panewka? Pewnie powiecie i tak by się przytarło.
Szybka płukanka jak najbardziej, sam zawsze stosuje ale wiem, że silnik pyrka na wolnych obrotach.
 
Last edited:
@gruszka to jak taki bojaźliwy jesteś to na chusteczkę się produkujesz na forum olejowym gdzie się naturalnie szuka eksperymentów jak nie z plukankami to z olejami. Jedz do ASO zlecić wymianę za 100zl za litr . Będzie dopuszczony przez producenta i się panewka nie zatrze .

Każdy ma swój rozsądek, a 0w-16 jak się wie do jakiego silnika zalać to może latać nawet w 20 letnim aucie wiem bo stosowałem na własnej skórze. Plukalem auto praktycznie czym się da poza DMSO ale nie wszystko polecam bo jakiegoś skrajnego trupa można tym zabić .
 
Forum olejowe jak sama nazwa wskazuje jest o olejach. Plukanki i dodatki są dodatkiem inaczy nazywało by się płukankowe lub dodatkowe. Jak zrobisz płukanke DMSO zdaj relacje bo doradzać komuś to każdy potrafi. Zwykle plukanki stosuje od kiedy pamiętam, a naftą plukałem jak fiat 125p jeździł na taxi. Kazdy ma swoje doswiadczenie.
To, że wlałeś 0w16 w 20 letnim aucie o niczym nie świadczy tylko o tym, że eksperyment nie zatarł silnika podczas jednego interwału.
 
Plukanki dlugodystansowe a czy producent dopuszcza ich stosowanie? A co jak przytrze się panewka?
Sam nie świruję z dodatkami, ale też bez przesady z tą panewką. Co ma przytrzeć dodatkowe 250ml płynu na bazie oleju mineralnego czy innego smaru jak mało świadomi kierowcy potrafią mieć tyle lub więcej paliwa w misce i jeżdżą.
 
Skoro to tylko 250ml płynu na bazie oleju mineralnego czy innego smaru to w jaki sposób ma to rozpuścić nagar na pierscieniach? Mowimy w tym przypadku o jakimś srodku na tyle mocnym, ktory ruszy nagar z zapieczonych pierscieni. A nagar czesto trzeba szlifierką scinac z tloków jezeli ktos nie wie jak wyglada nagar.

Najrozsadniej w takiej sytuacji to chyba wlac cos od gory na tłoki, ale to robota dla ludzi z smykalką do mechaniki bądź mechanika.
 
Panewki korbowodowe od płukanek przycierają się zazwyczaj dlatego, że jakieś tam wypłukane śmieci mogą przytkać kanały olejowe. Mówimy tu o długich kanałach wierconych małą średnicą w wałach korbowych, do tego krzyżujących sie pod ostrymi kątami, co sprzyja problemom, a na dokładkę wszystko się kręci na tyle szybko, że i siła odśrodkowa zaczyna odgrywać rolę. A czy to wszystko jest skuteczne - nie wiem, ale nie potępiam, bo sam w życiu nie miałem silnika dotkniętego plagą blokujących się pierścieni.
 
Forum olejowe jak sama nazwa wskazuje jest o olejach. Plukanki i dodatki są dodatkiem inaczy nazywało by się płukankowe lub dodatkowe
Forum jest takie jak jego użytkownicy. Masz pomysł co zrobić żeby było lepsze napisz do admina. Nie masz pomysłu tylko wszystko krytykujesz - zastanów się czy to forum jest dla ciebie.

Nie wiem gdzie ten śmietnik gdzieś przerzucić czy spuścić do klopa
 
Forum olejowe jak sama nazwa wskazuje jest o olejach. Plukanki i dodatki są dodatkiem inaczy nazywało by się płukankowe lub dodatkowe. Jak zrobisz płukanke DMSO zdaj relacje bo doradzać komuś to każdy potrafi. Zwykle plukanki stosuje od kiedy pamiętam, a naftą plukałem jak fiat 125p jeździł na taxi. Kazdy ma swoje doswiadczenie.
To, że wlałeś 0w16 w 20 letnim aucie o niczym nie świadczy tylko o tym, że eksperyment nie zatarł silnika podczas jednego interwału.
Dobrze wiedzieć, ze wiesz lepiej ode mnie co kiedy i w jakich interwałach wlewałem.

Ty myślisz na zasadzie 0-1 uszkodzi nie uszkodzi, albo 250ml płukanki odblokuje albo nie odblokuje. Tymczasem zazwyczaj te zabiegi zredukują pobor np o 10 czy 20%.
W przypadku DMSO niestety w warunkach miejskich zabudowania itp nie jest to łatwe do wykonania. Wiele elementów z tworzyw, gumy może dostać po dupie i jedyna możliwość się o tym przekonać jest albo na własnej skórze albo z czyjegoś doświadczenia . Akurat ja się swoim staram dzielić i naprodukowałem spory temat o płukaniu i środkach których użyłem .
 
@soszo Dziekuje za nie usuniecie postow.
Ja nie krytykuje wszystkiego ale ciekaw jestem środka ktory rozpusci nagar jednoczenie nie ruszy uszczelek i simeringow. Ja takiego nie znam i z chęcią poznam może taki istnieje.
@paba Ja nie twierdze, że nie masz racji tylko żeby nie narobić bigosu jak wszystko się rozszczelni.
 
forum olejowym gdzie się naturalnie szuka eksperymentów jak nie z plukankami to z olejami
W sumie nie wiem, czy jest to taki pewnik. Myślę, ze raczej wiekszosc uzytkownikow nie chce "eksperymentowac" na swoim aucie. Z założenia przeprowadzajac eksperyment nie zna sie wyniku, po to sie go przeprowadza, zeby zobaczyc jaki bedzie wynik.
 
Ja nie krytykuje wszystkiego
Ależ krytujesz forum, forumowiczów, moderację, oleje o niskich lepkościach, dodatki, płukanki ... Rzeczywiście może to nie wszystko ale sporo padło słów krytyki na forum z Twojej strony.

ale ciekaw jestem środka ktory rozpusci nagar jednoczenie nie ruszy uszczelek i simeringow
Nie dość, że ma rozpuścić nagar to uszczelki ma rewitalizować. Nie mam tu na myśli dsmo tylko płukanki estrowe. Czy to szybkie, *dystansowe czy długodystansowe.

* mam tu na myśli te na których można jeździć np 300-500km.
 
Bede wypowiadac sie tylko w tematach nie zwiazanych z dodatkami to nikt nie bedzie się czepiać, że pytam lub nie umie zrozumieć. Bo widać, że temat jest drażliwy jak zadaje się pytania.

Co do niskich lepkosci. Kazdy mechanik ktory robi remont kapitalny silnika z lat 90tych i daje gwarancje każe lać olej tej samej lepkosci badz wyzszej. Nigdy niższej i ja wierze mechanikom a nie forumowiczom ktorzy gwarancji nie dają
 
Olej wyższej lepkości tuszuje błędy pasowań lub brak szlifu, a jedynie przepolerowanie wału. W czołgowym W2 mierzyło się ciśnienia oleju przed 1 i za 12 cylindrem i właśnie ten spadek był miarą jakości remontu, a potem zużycia silnika. Pomiar na pompie wiele nie daje, a faktycznie ciśnienie tym wyższe, im bardziej lepki olej.
 
Back
Top