Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
A tam jeszcze słychać czasem hydraulikę więc temat też jest pod obserwacją.
Mam ten silnik w 307 z 2002r. Po zmianie oleju z lotosa 5w40 na lotosa 10w40 po pewnym czasie odezwała się hydraulika, chyba najciszej było na totalu 5w30 ECS.A i czuć przepalony olej po zatrzymaniu na parkingu
Bez przesady. To nie styczeń, tylko sierpień był.zdecydowanie nie...
Cała instalacja tak naprawdę, od czujnika, przez okablowanie po wskaźnik. Przerabiałem w Z20LET temat wskaźników, zaczynałem od Defi, później trochę droższe Auto Gauge, skończyłem na wskaźniku cisnienia oleju od AEM-a i różnice wskazań były po prostu zauważalne, a AEM był po prostu bezkonkurencyjny, bo miał skalę do 6 bar, nie do 10 podziałkę co 0.1, nie co 0.2 bar i dodatkowe cyfrowe wskazanie ciśnienia i temperatury z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku tylko kosztował ½ wartości samochodu . Tylko okablowanie, to też nie była linka 0.25mm, tylko przewody 17AWG w sylikonie i każdy w osobnym ekranie, trochę zbędny kosmos, ale moze jakoś to się jednak przekładało na ostateczny wynik .Żeby się tak pochylać nad wynikami potrzebny jest zegar niebylejaki.
W którymkolwiek aucie mogłem to patrzyłem w jakich pracują temperaturach i czas nagrzewania oleju między nimi był czasem niesamowicie odmienny. Po 11km to czasem ciecz nie dochodzi do temp pracy mimo tego, co widać na fabrycznych zegarach. Przyjąłem po tych obserwacjach, że olej potrzebuję 2x tyle czasu/odległości co ciecz aby można było deptać do czerwonego.Bez przesady. To nie styczeń, tylko sierpień był.
Nawet w sierpniowym w upale trzeba przejechać 20 km żeby rozgrzać olej. Przynajmniej 20 km!Bez przesady. To nie styczeń, tylko sierpień był.
Przesada. Raz tyle musiałem przejechać do temp roboczej, ale po 2 dniowym postoju w mrozach i powoli się tocząc na niskich obrotach + mam sporą miskę i brak turbo. W upałach lub wyjeżdżając z garażu to do 5-7km w zależności od warunków i olej ma temp roboczą. Woda oczywiście dużo szybciej.Nawet w sierpniowym w upale trzeba przejechać 20 km żeby rozgrzać olej. Przynajmniej 20 km!
A w tym modelu jest faktyczny termometr, czy to dane obliczeniowe?Przykład odemnie z dziś.
Masz rację, jeżeli autko ma miskę o pojemności 4-5 litrów to olej rozgrzewa się szybciej, ale w samochodach z miskami o pojemności 8-10 litrów 20 kilometrów to jest minimum, żeby olej osiągnął swoją temperaturę.Nie przesadzaj z tym 20 km to zależy od auta.
Dobra odpowiedź brzmi że zawsze taka sama. Nie ważne czy 4,5bar to w rzeczywistości 4,3572. To jest mój punkt odniesienia. Jeżeli na 10W40 przy oleju rozgrzanym do "czerwoności" ciśnienie na jałowym jest 1bar a na 5W30 już przy temperaturze roboczej spada do 0.8 i niżej to można wyciągnąć jakieś wnioski.A jaka jest dokładność i rozdzielczość pomiarowa takiego urządzenia?
Pewnie, twój pomiar duzo powiedział!Do mechanika mam 11 km - zdążył się nagrzać olej w sierpniu?
Nie jest. W Xsarach jest inna podstawa filtra oleju. Natomiast ani w peugeocie ani w citroenie nie ma czujnika nad wydechem. Nie wiem skąd był zapach oleju ale tam wszystko było szczelne.Co do zapachu oleju po zatrzymani to w tych silnikach czujnik ciśnienia oleju jest tuż nad wydechem i
Wymieniałem własnymi rękoma i mogę stwierdzić że w 307 1.6 109km jest bezpośrednio nad rura idącą między katalizatorem a tłumikiem środkowym.Natomiast ani w peugeocie ani w citroenie nie ma czujnika nad wydechem.