Ja założyłem klocki i tarcze ATE do passata z przodu. Zrobiłem na razie około 10 000 km i brak bicia, nie widać korozji, brak jakichkolwiek problemów, pisków itd. Klocki mają taką samą mieszankę jak klocki które był założone w fabryce VW robione przez Galfer czyli- GA 7504 FF, wykonanie było takie samo, nawet shimy z tyłu klocka. Jedynie brak na nich napisów VW. Natomiast ta mieszanka jest spoko jako OE, nie niszczy zbytnio tarcz, można wykręcić niezły przebieg, nie trzeba nic rozgrzewać. Z tyłu mam klocki Brembo Xtra i te z kolei hamują koła dużo bardziej, hamulec 3/4 na granicy przyczepności na suchym, to ABS szybciej mi łapie na tylnej osi niż na przedniej na ATE. Do tego modelu już wiem że większość producentów w zamienniku robi klocki o wyższym współczynniku tarcia. Brembo, Textar ich mieszanki mają oznaczenie GF; TRW i REMSA GG, albo nawet HG nie pamiętam dokładnie, opisywałem tu kiedyś w jednym z postów. Więc sprawdź sobie najlepiej jaki producent jakie ma oznaczanie na klocku do Twojego samochodu i dobierz pod siebie. Jeżeli chcesz z efektem "staje dęba" po dotknięciu to bierz coś co ma GG, albo GF, ale będą szybko "jeść" tarcze, albo weź FF, może przelatasz 2 komplety klocków na jednej tarczy i reakcja na nacisk będzie bardziej liniowa.
Oznaczenia, pierwsza litera współczynnik tarcia na zimno, druga po rozgrzaniu:
C -
mniej niż 0,15
D -
0,15 - 0,25
E -
0,25 - 0,35
F -
0,35 - 0,45
G -
0,45 - 0,55
H -
więcej niż 0,55
Z ciekawostek ATE jest jedną z nielicznych firm gdzie w pudełku można trafić na klocki z mieszanką z pierwszego montażu, a dobrze wiecie że te fabryczne mieszanki zawsze dobrze hamują i na pierwszych klockach przebiegi robi się najdłuższe
I cena jest zawsze przynamniej 2x taniej niż OE, ale z 30% drożej niż Textar Brembo czy Trw. Większość referencji klocków dla ATE robi włoski Galfer, ja w sumie nie spotkałem w ich pudełkach żeby robił dla nich inny producent, ale w życiu ATE to ja założyłem może z 5 kompletów.