• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tedex Tedex Synthetic C4 5W-30

Tedex Synthetic C4 5W-30

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @artunero , @egonzet , @DWojtek , @strudz , @michalm83 , @fiodorthc , @plpawzaw @a1410 , @GustavXTC , @sprajt2 , @tomikin , @siapek , @JNC_946 , @soszo , @Hubert1 , @DaroZS , @jerseyAdmin , @Noel , @Zonk1975 , @harry , @lukasrs , @bobol1984 , @Joanis , @ratriczek , @analyzer64 , @ashh oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA C4
Spełnia wymagania:
  • MB 226.51
  • RN 0720

Strona produktu:


tedex-5w30-c4.jpg


Opis:
Olej jest krańcowym przypadkiem ACEA C4. W zasadzie pozbawiony wapnia i z minimalną ilością ZDDP. Pozbawiony także molibdenu oraz z niewielką ilością boru więc bez jakichś szczególnych dodatków AW które mogłyby zastąpić ZDDP. Sam pakiet to w zasadzie 1:1 pakietu stosowanego przez Penrite w Enviro+ C4.

Zdecydowanie odradzamy stosowanie w jakichkolwiek samochodach które nie wymagają normy ACEA C4 lub norm producenckich bazujących na ACEA C4. W naszej opinii olej nie spełni swoich zadań w silniku nie przystosowanym do tak niskich poziomów dodatków.
 

Attachments

  • tedex-5w30-c4-1.jpg
    tedex-5w30-c4-1.jpg
    962,4 KB · Odwiedzin: 70
  • tedex-5w30-c4.jpg
    tedex-5w30-c4.jpg
    705,9 KB · Odwiedzin: 69
Ale bieda, mogli kupić tankowiec mixu AR9100/AR9200, wyszło by ich 10zł drożej na opakowaniu i olej byłby top.
 
W sumie nawet nie jest tani. Na all.. jest nawet droższy od orlena C4.
 
No nic, myślałem że może zakupię na następny interwał ale szału nie ma.
 
Z tym szału nie ma to znowu nie przesadzajcie. To w zasadzie chołubiony tutaj Penrite, tylko za niższe pieniądze.
 
To wychodzi że orlen to naprawdę niezłe C4.
 
Jeśli na siłę czegoś się czepiać w tym oleju to lepkości. Jest dość niska, w prawdzie nie odbiega jakoś rażąco od TDS ale inne oleje z tym pakietem np wspomniany Penrite czy Neste mają nieco większą KV100. Jak olej ma KV100 10.8 to wg mnie nie jest takie oczywiste, że HTHS będzie ponad 3.5
 
Jeździłem na C4 w silniku do niego „nieprzystosowanym” i niczego niepokojącego nie doświadczyłem . Ciekawi mnie takie stwierdzenie w kontekście minimalnej ilości ZDDP . 400-600 ppm cynku czy fosforu jest ble a 800 byłoby już ok ?
 
Jakby było 800ppm to nie byłby ok ponieważ to za dużo na C4 😉
 
@paba - tutaj bardziej chodzi o całokształt niż tylko o braki ZDDP. Minimalna ilość ZDDP, praktycznie brak wapnia, niewielka ilość metali uważanych za "zastępcze" dla ZDDP (bor/molibden). To jest C4 do szpiku kości i jak się raz czy drugi wleje to nie zaszkodzi, pewnie i 10 razy nie, ale to nie jest olej który można polecić do wozów które nie mają silników robionych "pod" C4. Jak ktoś koniecznie chce C4 (sam się zastanawiałem) to lepiej Orlen i oleje na tym samym pakiecie co Orlen niż tym z którego korzysta Tedex (i Penrite).
 
@jerseyAdmin Penrite HPR5 jest taki słaby?

Jak szukałem oleju to wyczytałem, że jest spoko. Zalałem go do dziurateca 2.0 + AR9200 i ten silnik tak cicho nie chodził na 5W30 od Q8 + AR9100/Ceratec.

Wiem, że akustyczne wrażenia nie są wyznacznikiem jakości ale serio oleje Penrite są slabe?
 
Nie chodzi o to, że są słabe ale to oleje pod konkretną normę z minimalną ilością dodatków. Robią co mają w danej normie i tyle.
 
Czyli jak kupuję pod konkretną normę + leję AR czy Cerateca to chyba nie mam powodów do szukania słabych punktów?
 
Przede wszystkim jest to wątek Tedex C4 . Z takim pakietem jest penrite enviro+ C4, a nie HPR5 który jest full sapsem. A co kupujesz i jakie dodatki stosujesz to o tym można dyskutować w innym miejscu na forum
 
Back
Top