• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tedex Synthetic FS 0W-40

Tedex Synthetic FS 0W-40

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @artunero , @egonzet , @DWojtek , @strudz , @michalm83 , @fiodorthc , @plpawzaw @a1410 , @GustavXTC , @sprajt2 , @tomikin , @siapek , @JNC_946 , @soszo , @Hubert1 , @DaroZS , @jerseyAdmin , @Noel , @Zonk1975 , @harry , @lukasrs , @bobol1984 , @Joanis , @ratriczek , @analyzer64 , @ashh oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA A3/B4
  • API SN
Spełnia wymagania:
  • VAG 502.00/505.00
  • MB 229.3/229.5
  • Porsche A40
  • Renault RN 0700/0710
  • FORD WSS-M2C937-A

Strona produktu:


tedex-0w40-icp.jpg


tedex-0w40-ssi.jpg


Opis:
Można powiedzieć, że to przedstawiciel "starej dobrej" szkoły pakowania klasycznych dodatków szuflą. Pakiet jest ten sam co w Midlandzie Synqron 0W-40 czy Millersie XF LL 0w-40.Olej zdecydowanie nie przystający do czasów współczesnych w których zawartość takich dodatków raczej się ogranicza. Zdecydowanie, biorąc pod uwagę zawartość wapnia, nie poleca się stosowania do silników narażonych na LSPI, unikanie go w doładowanych silnikach z wtryskiem bezpośrednim będzie w ogóle dobrym pomysłem.

Niepokojący jest wynik badania SSI: olej po 90 cyklach wyszedł z widełek dla lepkości SAE 40 (min 12.5). Nawet biorąc rozbieżność w lepkości wyjćiowej między Polwaxem i Polarisem to i tak olej nie "zaliczyłby" tego tekstu. Uzupełniłem tabelki jeżeli ktoś zainteresowany porównaniem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/odporność-na-ścinanie-shear-stability.3610/

Ogólnie może to być dobry budżetowy wybór dla samochodów starszej generacji używanych "delikatnie" natomiast nie polecilibyśmy go do samochodów jeżdżonych bardziej dynamicznie czy używanych wyczynowo.
 

Attachments

  • tedex0w40fs-2.jpg
    tedex0w40fs-2.jpg
    579,1 KB · Odwiedzin: 59
  • tedex0w40fs.jpg
    tedex0w40fs.jpg
    492 KB · Odwiedzin: 64
Jednak niska cena ma swoje odzwierciedlenie w produkcie. Tragedii nie ma, ale i zachwytu też nie. Zobaczymy jeszcze to SAE30.
 
Last edited:
Jak na swoją cenę to nie jest zły olej. Do dupowozu będzie lepszym wyborem niż wspomniany Millers czy Midland. Ale na tor, nawet na niedzielę bym go nie zabrał raczej.
 
TBN też mocno wymyka się ACEA i deklaracji producenta w karcie technicznej.
Patrząc na Specola, Tedexa i Qualitum to nasza Polska branża olejowa pięknie odzwierciedla sytuację w naszym kraju. Pełna samowolka 😅
Najpierw trzeba zrobić analizę żeby wiedzieć co zalać do silnika. Etykieta to tylko dekoracja ...
 
Last edited:
Pytanie, skąd tyle krzemu w próbce?
 
Z tą łopatą dodatków zgarnęło się też trochę piachu :)
 
Co oznacza ten alert w badaniu: "ogólny poziom krytyczności na podstawie komentarzy" ?
4: krytyczny
 
@sprajt2 kolega pyta czy podeślesz na priv jakieś filmiki tej urzędniczki :p

ciekawe czy takie znaczne różnice względem karty to aż takie wahania zależne od danej partii produkcji, czy może zoptymalizowali przepis a karta została taka jaka była od początku?
 
Specol też ma odchylki od karty, mam tu na myśli Gold 5W30 ale analizy UOA pokazują stabilność tego parametru. W przypadku Tedexa również potrzeba więcej analiz aby móc ustalić czy będzie powtarzalnie
 
Co oznacza ten alert w badaniu: "ogólny poziom krytyczności na podstawie komentarzy" ?
4: krytyczny
Nic w sumie. To nowy olej więc alert nic nie znaczy. One są dla używanych.
 
Takie odchyłki od karty jakoś nie budzą u mnie zaufania. Jeszcze jak wyższy indeks lepkości w badaniu niż w karcie można wytłumaczyć np. podaniem minimalnej wartości, którą chcą spełniać (Lotos chyba tak robi?), tak ten rozjazd lepkości w temp. roboczej mi się nie podoba. I nie chodzi o to, że za niska, a o sam sporej fakt rozbieżności. Niby to tylko karta, no ale...
 
Wg mnie specol 0W40 lepiej wypadł
 
Jak masz jakieś badanie SSI specola to udostępnij 😉

Wracając do odchylek to jeśli dobrze rozumiem to 7% jest dopuszczalne ale tu jest przekroczone.
 
Back
Top