jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Gold 0W-20
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.
Jakość:
API SN/SM/CF,
ACEA A1/B1, A5/B5,
ILSAC GF-5
Spełnia wymagania:
Ford WSS-M2C947-A
Opis
Podsumowanie: Olej ciekawy, z dobrymi wartościami fizycznymi (TBN, VI, lepkości). Nie posiada aprobat producentów, więc stosowanie w samochodach z gwarancją to pewne ryzyko. ale jest ciekawym oleje dla samochodów po gwarancji. Olej dedykowany silnikom benzynowym wolnossącym oraz doładowanym z wtryskiem pośrednim oraz bezpośrednim, napędzanym paliwem z dodatkiem etanolu do 85% (E85). Bardzo dobrze spisze się w wolnossących silnikach Toyoty, Hondy, Mazdy, Mitsubishi, gdzie producent wymaga lepkości SAE0w20 i klasy jakości ILSAC GF-5. Wg karty producenta, olej wytworzy 1.1% popiołów po jego spaleniu (fullsaps) - nie nadaje się do silników z filtrem cząstek stałych.
Ze względu na stosunkowo wysoką wysoką lepkość w 100 stopniach, może być dobrą alternatywą dla silników wymagających 0W-20 których użytkownicy obawiają się olejów w tej klasie SAE.
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.
Jakość:
API SN/SM/CF,
ACEA A1/B1, A5/B5,
ILSAC GF-5
Spełnia wymagania:
Ford WSS-M2C947-A
Opis
- Olej spełnia kryteria dla SAE 0W-20, jest to "grube" SAE 20: lepkość w 100 stopniach wynosząca 9.1 cSt jest granicy SAE 30 (9.3-16.3 cSt).
- Indeks lepkości – 161, wartość nie jest wysoka ale przy oleju z niewielką rozbieżnością lepkości między zimnym i gorący w zupełności wystarczająca.
- Pakiet dodatków oparty widocznie o Molibden i Bor jako elementy antyzużyciowe i/lub dyspergatory. Ciekawa spora obecność krzemu - dodatek antypienny, warto brać to pod uwagę przy analizach UOA.
- TBN 8,9 - wartość bardzo dobra przy takim oleju i poziomach wapnia.
Podsumowanie: Olej ciekawy, z dobrymi wartościami fizycznymi (TBN, VI, lepkości). Nie posiada aprobat producentów, więc stosowanie w samochodach z gwarancją to pewne ryzyko. ale jest ciekawym oleje dla samochodów po gwarancji. Olej dedykowany silnikom benzynowym wolnossącym oraz doładowanym z wtryskiem pośrednim oraz bezpośrednim, napędzanym paliwem z dodatkiem etanolu do 85% (E85). Bardzo dobrze spisze się w wolnossących silnikach Toyoty, Hondy, Mazdy, Mitsubishi, gdzie producent wymaga lepkości SAE0w20 i klasy jakości ILSAC GF-5. Wg karty producenta, olej wytworzy 1.1% popiołów po jego spaleniu (fullsaps) - nie nadaje się do silników z filtrem cząstek stałych.
Ze względu na stosunkowo wysoką wysoką lepkość w 100 stopniach, może być dobrą alternatywą dla silników wymagających 0W-20 których użytkownicy obawiają się olejów w tej klasie SAE.
Attachments
Last edited by a moderator: