- Marka samochodu
- Seat Arona
- Budżet/ile litrów
- potrzebuję 4,3L, więc bańka 5L. Cena oleju do 400zł za 5L.
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.5 TSI, 150KM
- Data produkcji
- 2019
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- około 200ml przy prędkościach autostradowych, nic przy jeździe w koło komina.
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW508/509, dopuszcza również VW504/507
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Moly toptec 4200
Cześć. Im więcej czytam, tym mniej wiem.
Auto to Seat Arona z silnikiem 1.5TSI, 150KM. Rok produkcji 2019. Przebieg aktualnie 57.000km.
Producent zaleca olej z normą VW508/509, oraz dopuszcza też oleje z normą VW 504/507.
Samochód kupiłem 7000km temu i wtedy wymieniłem olej na Liqui Moly toptec 4200, 5w30 z normą VW504/507. Nie wiem, i nie mam możliwości dowiedzieć się, na czym jeździł wcześniej.
Auto używane przez cały rok do dojazdów do pracy - 6km w jedną stronę i po pracy do sklepu. Średnio dziennie jest to łącznie 15km.
W weekend czasami jakaś wycieczka, powiedzmy co drugi weekend 200km łącznie.
3-4 razy w roku trasa 900km w jedną stronę - cały czas autostrada, prędkość 120kmh na tempomacie, temperatura obecnego oleju podczas takiej trasy to okolice 100-103 stopnie Celsjusza przy temperaturze otoczenia ~5st.
Szacowany przebieg roczny to około 20-25.000km.
Olej i filtr oleju wymieniać planuję co 10.000km.
Moje pytanie jest następujące:
Lać teraz olej z normą VW504/507 o lepkości 0w30, przykładowo:
Eurol Syntence FS 0w30,
Millers XF Premium C3 0w30,
Czy iść w stronę VW508/509 z 0w20, przykładowo:
Eurol Syntence LV 0w20,
Millers XF Premium C5 0w20.
W którą stronę byście poszli - 0w30, czy 0w20 i wtedy jaki konkretnie olej polecacie?
Auto to Seat Arona z silnikiem 1.5TSI, 150KM. Rok produkcji 2019. Przebieg aktualnie 57.000km.
Producent zaleca olej z normą VW508/509, oraz dopuszcza też oleje z normą VW 504/507.
Samochód kupiłem 7000km temu i wtedy wymieniłem olej na Liqui Moly toptec 4200, 5w30 z normą VW504/507. Nie wiem, i nie mam możliwości dowiedzieć się, na czym jeździł wcześniej.
Auto używane przez cały rok do dojazdów do pracy - 6km w jedną stronę i po pracy do sklepu. Średnio dziennie jest to łącznie 15km.
W weekend czasami jakaś wycieczka, powiedzmy co drugi weekend 200km łącznie.
3-4 razy w roku trasa 900km w jedną stronę - cały czas autostrada, prędkość 120kmh na tempomacie, temperatura obecnego oleju podczas takiej trasy to okolice 100-103 stopnie Celsjusza przy temperaturze otoczenia ~5st.
Szacowany przebieg roczny to około 20-25.000km.
Olej i filtr oleju wymieniać planuję co 10.000km.
Moje pytanie jest następujące:
Lać teraz olej z normą VW504/507 o lepkości 0w30, przykładowo:
Eurol Syntence FS 0w30,
Millers XF Premium C3 0w30,
Czy iść w stronę VW508/509 z 0w20, przykładowo:
Eurol Syntence LV 0w20,
Millers XF Premium C5 0w20.
W którą stronę byście poszli - 0w30, czy 0w20 i wtedy jaki konkretnie olej polecacie?