• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Porównanie 3 płynów do chłodnicy ze stajni VAG.

kult0035

Użytkownik
Samochód
Passat N8 1.4 ACT
Dziś dokonałem amatorskiego porównania (pomiaru chińskimi miernikami) płynów:

Nowy gotowy płyn Glysantin G65 (odpowiada G12EVO). PH 8,52. TDS 265. Bez oznaczenia szklanki na zdjęciu.

Używany w 1.4 TSI EA211 od nowości od roku 2016, przebieg 54 tys km plyn fabryczny G13. PH 8,25. TDS 133. Na zdjęciu oznaczony „P”.

Używany w Octavii z 2011 roku 1.6 MPI BSE LPG przez niecały rok płyn zrobiony z koncentratu FEBI G12++ i wody demineralizowanej. PH 8,44. TDS 168. Na zdjęciu oznaczony „S”.

Ponadto zrobilem sobie pomiary:

Wody z kranu. PH 8,25. TDS 313.

Wody demineralizowanej. PH 7,00. TDS 36.

Wnioski. Płyn „P” oraz „S” trzymają „poziom”. Nowy gotowy G65 Glysantin (ale wyprodukowany przez PPH Parys na licencji BASF) ma podwyższony od nowości poziom TDS względem oryginału G13 oraz G12++ od FEBI.
 

Attachments

  • IMG_4162.jpeg
    IMG_4162.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 38
  • IMG_4163.jpeg
    IMG_4163.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 33
  • IMG_4165.jpeg
    IMG_4165.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 35
  • IMG_4167.jpeg
    IMG_4167.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 31
  • IMG_4168.jpeg
    IMG_4168.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 32
  • IMG_4169.jpeg
    IMG_4169.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 33
  • IMG_4170.jpeg
    IMG_4170.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 30
  • IMG_4172.jpeg
    IMG_4172.jpeg
    3,3 MB · Odwiedzin: 33
Do wniosków dodałbym, że wody z kranu lepiej nie pij :)
 
Back
Top