Dziś dokonałem amatorskiego porównania (pomiaru chińskimi miernikami) płynów:
Nowy gotowy płyn Glysantin G65 (odpowiada G12EVO). PH 8,52. TDS 265. Bez oznaczenia szklanki na zdjęciu.
Używany w 1.4 TSI EA211 od nowości od roku 2016, przebieg 54 tys km plyn fabryczny G13. PH 8,25. TDS 133. Na zdjęciu oznaczony „P”.
Używany w Octavii z 2011 roku 1.6 MPI BSE LPG przez niecały rok płyn zrobiony z koncentratu FEBI G12++ i wody demineralizowanej. PH 8,44. TDS 168. Na zdjęciu oznaczony „S”.
Ponadto zrobilem sobie pomiary:
Wody z kranu. PH 8,25. TDS 313.
Wody demineralizowanej. PH 7,00. TDS 36.
Wnioski. Płyn „P” oraz „S” trzymają „poziom”. Nowy gotowy G65 Glysantin (ale wyprodukowany przez PPH Parys na licencji BASF) ma podwyższony od nowości poziom TDS względem oryginału G13 oraz G12++ od FEBI.
Nowy gotowy płyn Glysantin G65 (odpowiada G12EVO). PH 8,52. TDS 265. Bez oznaczenia szklanki na zdjęciu.
Używany w 1.4 TSI EA211 od nowości od roku 2016, przebieg 54 tys km plyn fabryczny G13. PH 8,25. TDS 133. Na zdjęciu oznaczony „P”.
Używany w Octavii z 2011 roku 1.6 MPI BSE LPG przez niecały rok płyn zrobiony z koncentratu FEBI G12++ i wody demineralizowanej. PH 8,44. TDS 168. Na zdjęciu oznaczony „S”.
Ponadto zrobilem sobie pomiary:
Wody z kranu. PH 8,25. TDS 313.
Wody demineralizowanej. PH 7,00. TDS 36.
Wnioski. Płyn „P” oraz „S” trzymają „poziom”. Nowy gotowy G65 Glysantin (ale wyprodukowany przez PPH Parys na licencji BASF) ma podwyższony od nowości poziom TDS względem oryginału G13 oraz G12++ od FEBI.