Witam, kolejna analiza oleju z mojego samochodu Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120KM z LPG. Poprzednie analizy 1 2
Próbka pobrana po 9290km. Styl jazdy i długości tras nie odbiegają od tych na poprzednich olejach. Co do potasu to najprawdopodobniej pozostałość po AR9100. Zastanawia mnie obecność wody bo olej był pobrany na rozgrzanym silniku, strzykawka była nowa odpakowana przed pobraniem próbki, wężyk i pojemnik woziłem jakiś czas w schowku więc może w nich zebrała się jakaś wilgoć. Nie podejrzewam żeby winna była UPG lub uszczelka chłodniczki oleju bo przez dwa lata płynu dolałem jakieś 200ml a sam płyn chłodniczy był tak czysty że po wymianie rozrządu zalałem z powrotem stary przez pomyłkę i musiałem spuszczać drugi raz. Olej już wymieniłem przy wymianie rozrządu, zrobiłem na nim jeszcze jakieś 500km, w związku z tą wodą prawdopodobnie zrobię analizę obecnego oleju po 4k km dla świętego spokoju.
Próbka pobrana po 9290km. Styl jazdy i długości tras nie odbiegają od tych na poprzednich olejach. Co do potasu to najprawdopodobniej pozostałość po AR9100. Zastanawia mnie obecność wody bo olej był pobrany na rozgrzanym silniku, strzykawka była nowa odpakowana przed pobraniem próbki, wężyk i pojemnik woziłem jakiś czas w schowku więc może w nich zebrała się jakaś wilgoć. Nie podejrzewam żeby winna była UPG lub uszczelka chłodniczki oleju bo przez dwa lata płynu dolałem jakieś 200ml a sam płyn chłodniczy był tak czysty że po wymianie rozrządu zalałem z powrotem stary przez pomyłkę i musiałem spuszczać drugi raz. Olej już wymieniłem przy wymianie rozrządu, zrobiłem na nim jeszcze jakieś 500km, w związku z tą wodą prawdopodobnie zrobię analizę obecnego oleju po 4k km dla świętego spokoju.