Witajcie
Kilka zdjęć i opis oststnio przeprowadzonego płukania na bazie środka od Millersa.
Silnik BMW N52B30 o przebiegu ponad 285 000km. Do tej pory od przebiegu 208 000km zalewany Ravenolem VST USVO 5w40. Zmiany co 10-12kkm. Za każdą zmianą płukanka Oilem lub Archoil.
Tym razem postanowiłem użyć tańszego oleju w ilości 13l (2 x wymiana) oraz dwóch płukanek Millers.
Procedura jak na załączonym zdjęciu. Do oleju Ravenol 5w40 po 10 000km dodana płukanka, 20min pracy i zmiana na Qualitium 5w30. 20min pracy bez dodatków, później kolejne 20min z płukanką. Ostatnia zmiana przed docelowym olejem również na Qualitium, ale już bez płukanki. Praca 40min na wolnych + lekkie podnoszenie obrotów i wymiana na docelowy Penrite HPR5. Przy każdej zmianie nowy filtr oleju.
Co dało się zauważyć :
- brak ewidentnie większego zanieczyszczenia oleju po dodaniu płukanki - olej po prostu wizualnie stał się rzadszy.
- na pewno płukanie z dodatkowymi wymianami oleju na świeży pozwala lepiej oczyścić układ smarowania z pozostałości starego oleju
- filtry oleju (po 1 i 2 zmienie) nie wykazywały śladów stałych zanieczyszczeń, odklejonych nagarów itp
Kilka zdjęć i opis oststnio przeprowadzonego płukania na bazie środka od Millersa.
Silnik BMW N52B30 o przebiegu ponad 285 000km. Do tej pory od przebiegu 208 000km zalewany Ravenolem VST USVO 5w40. Zmiany co 10-12kkm. Za każdą zmianą płukanka Oilem lub Archoil.
Tym razem postanowiłem użyć tańszego oleju w ilości 13l (2 x wymiana) oraz dwóch płukanek Millers.
Procedura jak na załączonym zdjęciu. Do oleju Ravenol 5w40 po 10 000km dodana płukanka, 20min pracy i zmiana na Qualitium 5w30. 20min pracy bez dodatków, później kolejne 20min z płukanką. Ostatnia zmiana przed docelowym olejem również na Qualitium, ale już bez płukanki. Praca 40min na wolnych + lekkie podnoszenie obrotów i wymiana na docelowy Penrite HPR5. Przy każdej zmianie nowy filtr oleju.
Co dało się zauważyć :
- brak ewidentnie większego zanieczyszczenia oleju po dodaniu płukanki - olej po prostu wizualnie stał się rzadszy.
- na pewno płukanie z dodatkowymi wymianami oleju na świeży pozwala lepiej oczyścić układ smarowania z pozostałości starego oleju
- filtry oleju (po 1 i 2 zmienie) nie wykazywały śladów stałych zanieczyszczeń, odklejonych nagarów itp