jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Midland Synqron 10W-60
Analiza ufundowana przez anonimowego darczyńcę, serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie: Olej o wysokiej lepkości kinematycznej w 100C, jak i 40C, chociaż w dolnym zakresie klasy SAE60. Analiza pokazała typowy pakiet dodatków stosowany w klasie jakości ACEA A3/B4. Nie znajdzie zastosowania w aktualnie produkowanych seryjnie silnikach. Najbardziej typowym zastosowaniem wydają się indywidualnie modyfikowane silniki wykorzystywane w motorsporcie.
Może być ciekawą alternatywą dla innych olejów w tej lepkości, biorąc pod uwagę cenę. Warto zastanowić się nad wyborem Midlanda jako alternatywa dla Ravenola czy Millersa, zwłaszcza jeżeli nie szukamy oleju do użytku stricte torowego.
Analiza ufundowana przez anonimowego darczyńcę, serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- FIAT 9.55535-H3
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE 10W-60, chociaż jest w dolnym zakresie dla SAE60 (21.9-26.1 cSt).
- Indeks lepkości 180, w normie, biorąc pod uwagę niską lepkość w 100 stopniach jak na SAE 60 bardzo dobry.
- Pakiet dodatków standardowy dla ACEA A3/B4. Zn/P stanwią główny dodatek przeciwzużyciowy. Bor to dyspergator zanieczyszczeń, utrzymujący je w zawiesinie i/lub dodatek wspomagający dodatki przeciwzużyciowe.
- TBN 10 w pobliżu dolnego zakresu dla swojej normy.
- Widmo FTIR wskazuje na mieszaninę PAO i HC.
Podsumowanie: Olej o wysokiej lepkości kinematycznej w 100C, jak i 40C, chociaż w dolnym zakresie klasy SAE60. Analiza pokazała typowy pakiet dodatków stosowany w klasie jakości ACEA A3/B4. Nie znajdzie zastosowania w aktualnie produkowanych seryjnie silnikach. Najbardziej typowym zastosowaniem wydają się indywidualnie modyfikowane silniki wykorzystywane w motorsporcie.
Może być ciekawą alternatywą dla innych olejów w tej lepkości, biorąc pod uwagę cenę. Warto zastanowić się nad wyborem Midlanda jako alternatywa dla Ravenola czy Millersa, zwłaszcza jeżeli nie szukamy oleju do użytku stricte torowego.