• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kolekcja klasyki - samochód bierze olej

vitionn

Użytkownik
Samochód
Volvo S60 2.3 T5
Volvo s60 T5 2001 - bierze olej.
Autko z LPG, 280tys przebiegu, użytykowany 80/20 trasa/miasto wypił około 1l-1,2l na 8kkm.
Po zakupie od razu wypłukałem silnik płukanką tec i zalałem eurola 5w40 z militec-em. Poprzedni właściciel podobno lał valvo 5w50, czy stosował jakieś dodatki nie mam pojęcia, zszedł czarniuśki.

Chcę chyba spróbować tych mitycznych sposobów, troche chemii również, może uda się to zredukować kto wie? Różnie to bywa. Chciałbym, żebyście się wypowiedzieli na temat tego co zamierzam zrobić i co o tym sądzicie.

Na samym początku wlać płukankę oilsyn power flush, przejechać się na niskich obrotach 30min, później go zostawić na kolejne 30 - coś tam ludzie pisali, że sprawdza się to o wiele lepiej niż ten ochoczo reklamowany polski tec.
Następnie to spuścić i zalać to co najtańsze w tym przypadku qualitium i zrobić na tym troche kilometrów wokół "komina"
W między czasie spróbować z xadoo anticarbon, może też coś rozpuści od góry.
Znów wlać tą płukankę i też, 30min powoli do celu, 30 na postoju.
Zlać, zalać znów mu te 5w50 z ceratec od LM , innego wyjścia chyba nie ma. Zostaję raczej przy eurolu i chciałbym spróbować jakiegoś ceramizera

No i zobaczymy czy to coś da i czy coś się zmieni. Chciałbym poznać waszą opinie, czy są według was lepsze rozwiazania, lepsze metody, lepsze preperaty?
Można płukać niby naftą, są też do tego specjalne oleje płuczące. Sam już nie wiem a troche tych wątków przeczytałem tutaj na forum.
Cereatec, Ceramizer, ceramizator? - Czym to sie różni do prawdy i czy ma szanse zdziałać cokolwiek.
 
Pierwsze pytanie jakie nasuwa się to czy sprawdzałeś czy samochód ma jakieś wycieki ? Czy to samo spalanie oleju spowodowało taki ubytek ? Nie wiem czy w tym silniku są koła zmiennych faz rozrządu a jeśli są to zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy tam nie jest mokro bo one potrafią puszczać olej.
Jeśli jednak auto nie ma wycieków to spróbuj zalać płukankę oilsyn Long life i pojeździć z 5k km zobaczysz co wypłuczę a potem ewentualnie ar2820 na pół godzinki.
Tec nie jest polski i w sklepach są chyba dwa rodzaje. Ten orginalny jest chyba angielski ale jeszcze w sklepach można spotkać niemiecki i moim zdaniem kupowanie tej płukanki to tracenie kasy bo nie ma w niej nic specjalnego
 
Pierwsze pytanie jakie nasuwa się to czy sprawdzałeś czy samochód ma jakieś wycieki ? Czy to samo spalanie oleju spowodowało taki ubytek ? Nie wiem czy w tym silniku są koła zmiennych faz rozrządu a jeśli są to zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy tam nie jest mokro bo one potrafią puszczać olej.
Jest sucho, nic się nie poci. Sprawdzę jeszcze bezpośrednio przed wymiana czy coś się zmieniło
Zamiast tego, lepiej zalać tańszy, ale zalecany olej (na przykład Lotos/Orlen) i do tego płukanka długodystansowa na cały interwał
To już wtedy podaruje sobie te płukanki i ten olej, którym chciałem przepłukać na postoju.

1200/8=150ml/1000km

Lubię takie poczucie humoru
No ja tam nie miałem na celu nikogo rozbawić, prędzej by to doszło do skutku jakbym Wam powiedział, że chce chemią ratować silnik który łyka litr na 500km.
Mimo wszystko dokupić musiałem litra, gdyby zechlal tyle co zostało po wymianie to nawet bym na to uwagi nie zwrócił
 
Jest sucho, nic się nie poci. Sprawdzę jeszcze bezpośrednio przed wymiana czy coś się zmieniło

To już wtedy podaruje sobie te płukanki i ten olej, którym chciałem przepłukać na postoju.


No ja tam nie miałem na celu nikogo rozbawić, prędzej by to doszło do skutku jakbym Wam powiedział, że chce chemią ratować silnik który łyka litr na 500km.
Mimo wszystko dokupić musiałem litra, gdyby zechlal tyle co zostało po wymianie to nawet bym na to uwagi nie zwrócił
Auto ma ponad 20 lat, blisko 300tys km (albo więcej), posiada turbosprężarke, a Ty oczekujesz zerowego poboru oleju?
Ta cała zabawa z chemią to zmarnowane pieniądze, dokup sobie lepiej oleju...
 
@Karakal Nie oczekuje zerowego poboru oleju... Chce to zredukować, tak jak każdy by chciał. To po co są te produkty?
Komuś pobiera mało oleju - idiotyczne bo przecież stare auto i tak powinno być
Komuś pobiera dużo oleju - idiotyczne bo silnik się naprawia a nie wlewa specyfiki
Poza tym mam wrażenie, że pojawiłeś się tutaj, żeby się "pośmiać" albo "wyśmiać" skuteczność jakichkolwiek operacji związanych z wlewaniem do silnika czegoś innego niż olej.
 
Myślę że chodzi mu o to że, przy tym przebiegu są już zużyte pierścienie i gładzie, olej wciąga turbosprężarka i na to płukanki nie pomogą.
 
Nie pozostaje nic innego jak użyć i się przekonać i albo się uda albo się nie uda :p
Wlej mu na start postojową, potem z nowym olejem podaj długodystansową i jak przelatasz interwał i będzie widać efekt to jeszcze poprawisz to jakąś kombinacją, a jak nie to złapiesz się za inne środki albo porzucisz temat.
 
@STREAM-HD No pewnie, tak zamierzałem. Daje tym płukanką jedną próbe :D Potem to już faktycznie bezsens.
 
Last edited by a moderator:
A jaki stosunek macie do środków ceramizujących? Macie swoich faworytów albo przekonania, które wskazują na to, że to strata czasu?
 
Są na forum wątki o ceramizerach, dodatkach do olejów. Tu może skup się na płukaniu choć i z tego działu te wątki pomyślę gdzie przenieść.
 
Co do płukania to tutaj trochę przesadzacie z hejtem na plukanki. Wiadomo, że fizycznego zużycia nie naprawią, ale jeżeli przyczyną poboru oleju są osady to mogą pomóc, zwłaszcza te bardziej agresywne.
 
Jak myślisz dlaczego poprzedni właściciel stosował 5W50? Ponieważ Volvo żłopało olej.
Płukanki zawsze trochę depozytów wypłuczą, ale czy pobór spadnie? To jest mały pobór jeszcze, więc jest szansa.
Zawsze możesz spróbować jeszcze zadziałać na uszczelniacze. Np. Bizol o92, w starych autach się sprawdza, dodatkowo wycisza silnik, albo Liqui Moly 2671 Verlust Stop, ale akurat tego nigdy nie stosowałem.
Na te "ceramiczne cudowne eliksiry" to raczej szkoda czasu.
 
To jest taki sam motyw jak stosowanie w ASO 10w-60 w Almerach 1.8

Jest niestety trochę zmiennych, np.
1. Po mocnym płukaniu może chlać jeszcze więcej
2. Pobór mocno zależy od warunków i stylu jazdy
 
Jest niestety trochę zmiennych, np.
1. Po mocnym płukaniu może chlać jeszcze więcej
Tak samo mi mówili, jak wymieniałem olej w skrzyni, że może wypłukać nagar dzięki któremu ta skrzynia nadal dobrze działa. No cóż, naturalna kolej rzeczy. Lepiej nie wyjechać z garażu, niż stanąć na środku drogi. Ja jednak wymieniłem i wszystko git od tamtej pory.
 
Last edited:
Back
Top