jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30
Analiza ufundowana przez @qba37_oldschool , @imć , @MarcinM-Lbn , @Uriziel , @KamilJB , @orzeszpole . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
View attachment 11504
Opis:
MSDS wykazuje na mieszanię której dużą częścią jest GTL.
Podsumowanie:
Olej jest standardowym przykładem produktu Shella - dane z analizy zgadzają się z kartą co pozwala ocenić produkcję jako bardzo stabilną bez nieoczekiwanych zmian. Parametry typowe dla normy C3, nie wyróżnia się w żaden sposób. W porównaniu do ECT receptura jest odrobinę bogatsza, zwłaszcza w bor i molibden.
Olej można śmiało polecić do samochodów koncernu Renault wymagających normy RN17 oraz wszystkich silników których instrukcja wskazuje na konieczność użycia oleju z normą ACEA C3 w lepkości 5W-30. Jednocześnie, ze względu na brak deklaracja wypełnienia norm API raczej nie polecamy do samochodów sprowadzanych z USA.
Analiza ufundowana przez @qba37_oldschool , @imć , @MarcinM-Lbn , @Uriziel , @KamilJB , @orzeszpole . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- Renault RN17
View attachment 11504
Opis:
- Olej spełnia wymogi SAE J300 dla lepkości 5W-30. Lepkość w 100 stopniach jest w zasadzie na granicy normy
- VI (indeks lepkości) 173. Normalny, zapewni odpowiednią ochronę silnika w szerokim spektrum temperatur
- Pakiet dodatków standardowy dla normy C3. Dodatki metaliczne w niebyt dużej ilości. Bor i molibden jako dodatki uniwersalne, praktyczny brak magnezu co może oznaczać problemy w wypadku zastosowania w silnikach narażonych na LSPI. Wapń, fosfor i cynk standardowo. Niewielkie ilości niestandardowych metali jak antymon czy sód mogą świadczyć o obecności zaawansowanych dodatków, ale mogą być także pochodną procesu technologicznego
- TBN 9,7 jest bardzo wysoki, norma dla olejów C3 wymaga 6 albo więcej. Olej zapewni ponadprzeciętną zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania
MSDS wykazuje na mieszanię której dużą częścią jest GTL.
Podsumowanie:
Olej jest standardowym przykładem produktu Shella - dane z analizy zgadzają się z kartą co pozwala ocenić produkcję jako bardzo stabilną bez nieoczekiwanych zmian. Parametry typowe dla normy C3, nie wyróżnia się w żaden sposób. W porównaniu do ECT receptura jest odrobinę bogatsza, zwłaszcza w bor i molibden.
Olej można śmiało polecić do samochodów koncernu Renault wymagających normy RN17 oraz wszystkich silników których instrukcja wskazuje na konieczność użycia oleju z normą ACEA C3 w lepkości 5W-30. Jednocześnie, ze względu na brak deklaracja wypełnienia norm API raczej nie polecamy do samochodów sprowadzanych z USA.