jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Shell Helix Ultra Professional AR-L 0W-20
Analiza ufundowana przez @KamilJB , @orzeszpole , @qba37_oldschool , @MarcinM-Lbn , @imć , @R70 . Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy dostarczył @R70 . Dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Olej nie wyróżnia się niczym specjalnym. Właściwości fizyczne jakie widać w analizie są w normie SAE20 dla ACEA C5.
Nietypowa jest stosunkowo wysoka zawartość związku wapnia jak na współczesny olej gdzie dąży się do minimalizacji zawartości tego pierwiastka, ponieważ zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI, a olej zalecany jest do stosowania głównie w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (w przypadku benzyn).
Pakiet dodatków przeciwzuyciowych bazuje na dobrE znanym Znddp w ilości spelniajacej API sn oraz wspomagającym go borze i molibdenie. Skład wg ICP dość podobny do Orlena ME 5W-20 C5, natomiast ze względu na inne "lepkości zimowe" właściwości fizyczne trochę się różnią.
Biorąc pod uwagę cenę alternatyw z normą RN-17FE jest on z pewnością atrakcyjny, natomiast dla osób poszukujących oleju z normą ACEA C5 są równie ciekawe oleje w niższej cenie.
Analiza ufundowana przez @KamilJB , @orzeszpole , @qba37_oldschool , @MarcinM-Lbn , @imć , @R70 . Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy dostarczył @R70 . Dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C5
- Renault RN-17FE
Shell Helix Ultra Professional AR-L-0W-20 | Shell UK
Fully Synthetic Motor Oil - Tailored to meet engine manufacturer special requirements.
www.shell.co.uk
Opis:
Olej nie wyróżnia się niczym specjalnym. Właściwości fizyczne jakie widać w analizie są w normie SAE20 dla ACEA C5.
Nietypowa jest stosunkowo wysoka zawartość związku wapnia jak na współczesny olej gdzie dąży się do minimalizacji zawartości tego pierwiastka, ponieważ zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI, a olej zalecany jest do stosowania głównie w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (w przypadku benzyn).
Pakiet dodatków przeciwzuyciowych bazuje na dobrE znanym Znddp w ilości spelniajacej API sn oraz wspomagającym go borze i molibdenie. Skład wg ICP dość podobny do Orlena ME 5W-20 C5, natomiast ze względu na inne "lepkości zimowe" właściwości fizyczne trochę się różnią.
Biorąc pod uwagę cenę alternatyw z normą RN-17FE jest on z pewnością atrakcyjny, natomiast dla osób poszukujących oleju z normą ACEA C5 są równie ciekawe oleje w niższej cenie.
Last edited: