Lepkość: SAE 5W-40 Klasa jakości: API SM/SN, ACEA C3 Aprobaty: GM Dexos2, MB 229.31 Dopuszczenia: MB 226.5, Renault RN0700/0710, VW 505.00 i 505.01, Fiat 9.55535-GH2/S2/T2
1. Lepkość oleju wg deklaracji SAE 5w40 jest spełniona. Parametry nominalne lepkości są wysokie (14.6 cSt w 100°C i 90 cSt w 40°C).
2. Indeks lepkości VI wynoszący 170 - parametr typowy, poprawny dla tej grupy olejów.
3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oparty o ZnDDP (cynk i fosfor). Ilość typowa dla klasy jakościowej ACEA C3. Wapń jest głównym dodatkiem zapewniającym "czystość silnika". Obecność niewielkiej ilości Boru i Magnezu zapewniają dyspersję zanieczyszczeń oraz uzupełniają wapń w zakresie utrzymania czystości silnika. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
4. TBN 7,4 mgKOH/g co wartością typową dla olejów midSaps. Jednak wysoka wartość TAN wynosząca 3.02 może zmniejszać skuteczność neutralizowania kwaśnych produktów spalania.
5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI). Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V. Możliwa niewielka domieszka olejów bazowych grupy I i II.
Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w wolnossące i turbodoładowane silniki z zapłonem iskrowym i samoczynnym wyposażone w trójdrożne katalizatory i filtry cząstek stałych.
Może być stosowany w silnikach diesla grupy VW wyposażonych w pompowtryski (norma 505.01).
Zaletą jest cena, która kształtuje się znacznie poniżej 80PLN/4L.
To po części moja wina. Przez długi czas po internetach krążyły informacje, że XTL to Fuchsowy GTL, nawet na BITOGu o tym wspominano roztrząsając XTL i co zacz. Były nawet informacje, że to mieszanina estrów i GTL.
Teraz, skoro już mamy analizę oleju na tej bazie jesteśmy mądrzejsi.
Złóżmy różne informacje z Fuchs.com:
XTL is an innovative formulation technology with optimized fluidity properties and unique viscosity-temperature behavior.
TITAN GT1 SAE 5W-40 Premium Performance, fueleconomy engine oil with new XTL®-Technology.
Czyli trzeba przyjąć interpretację: skoro nie jest jawnie napisane, że z gazu, to jest to, co biorą wszyscy (asfalt?)
Dziwiłem się podczas zalewania tego Fuchsa ,że ma taką inną bardzo szklistą powłokę byłem przekonany, że to właśnie inna baza XTL tworzy tą szklistą powłokę a tu nic innego jak polimer w większej ilości.
Ja bazuje od zawsze na olejach HC i zamiast dokładać do droższych po prostu częściej wymieniam olej,ale jeśli masz ochotę dołożyć parę groszy do innego oleju to czemu nie.
Ten Fuchs to typowy przedstawiciel olei HC.
Jak odróżnić gtl od hc? W analizach nie wygląda to tak samo? Przynajmniej tak wywnioskowałem z analiz Shell. Tam chyba tylko temperatura krzepnięcia wskazywała, że to może być gtl.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.