Ford/Motorcraft A5/B5 5W-30
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w dolnym zakresie normy, typowa dla olei lekkobieżnych z normą ACEA A5/B5, nastawionych na ekonomię zużycia paliwa
2. Indeks lepkości (VI): 171 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
3. Pakiet dodatków bogaty w wapń, z małym dodatkiem magnezu, nie jest to olej nastawiony na ograniczanie możliwości wystąpienia zjawiska LSPI. Bor pełniący rolę bezpopiołowego dyspergatora zanieczyszczeń. Molibden jako modyfikator tarcia
4. TBN - 11,4 - bardzo wysoka wartość, znacznie powyżej wymogów normy A5/B5 (>8), zapewnia dobrą odporność na zakwaszenie oleju
Baza:
Według naszej opinii, jest to olej bazujący na VHVI, będący bezpośrednim odpowiednikiem oleju Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W30.
Podsumowanie:
Olej dedykowany dla silników Forda, wymagających norm WSS-M2C913-A/B/C/D, w klasie SAE 5W30, ACEA A5/B5 o obniżonej wartości HTHS. Patrząc na lepkość w 40°C i w 100°C, oraz pakiet dodatków przeciwzużyciowych, olej nastawiony jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu silnika, skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń (wysoki TBN), i zapewnienie ekonomii spalania paliwa.
Ciekawy i dobry olej w porównaniu do konkurencji w klasie A5/B5, w zakresie lepkości 5W30.
Opakowanie:
Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A1/B1
- ACEA A5/B5
- API SM/CF
- ILSAC GF-4
- Ford WSS-M2C913-A
- Ford WSS-M2C913-B
- Ford WSS-M2C913-C
- Ford WSS-M2C913-D
Opis:
1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w dolnym zakresie normy, typowa dla olei lekkobieżnych z normą ACEA A5/B5, nastawionych na ekonomię zużycia paliwa
2. Indeks lepkości (VI): 171 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
3. Pakiet dodatków bogaty w wapń, z małym dodatkiem magnezu, nie jest to olej nastawiony na ograniczanie możliwości wystąpienia zjawiska LSPI. Bor pełniący rolę bezpopiołowego dyspergatora zanieczyszczeń. Molibden jako modyfikator tarcia
4. TBN - 11,4 - bardzo wysoka wartość, znacznie powyżej wymogów normy A5/B5 (>8), zapewnia dobrą odporność na zakwaszenie oleju
Baza:
Według naszej opinii, jest to olej bazujący na VHVI, będący bezpośrednim odpowiednikiem oleju Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W30.
Podsumowanie:
Olej dedykowany dla silników Forda, wymagających norm WSS-M2C913-A/B/C/D, w klasie SAE 5W30, ACEA A5/B5 o obniżonej wartości HTHS. Patrząc na lepkość w 40°C i w 100°C, oraz pakiet dodatków przeciwzużyciowych, olej nastawiony jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu silnika, skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń (wysoki TBN), i zapewnienie ekonomii spalania paliwa.
Ciekawy i dobry olej w porównaniu do konkurencji w klasie A5/B5, w zakresie lepkości 5W30.
Opakowanie:
Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)
Last edited by a moderator: