• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Dlatego, że:
- samochód od razu rozładuje akumulator do ok. 80%, by zostawić rezerwę pojemności na odzysk energii przy hamowaniu
- ładowanie z napięciami powyżej 14.4 szybko zużywa płyty i zwiększa utratę elektrolitu
- sterownik większości aut SS i tak co jakiś czas aplikuje ładowanie odsiarczaniające

Zasadniczo- jeśli dbasz, by napięcie spoczynkowe nie spadało poniżej 12.5 - no to już nic więcej nie trzeba.
 
Last edited:
Dlatego, że:
- samochód od razu rozładuje akumulator do ok. 80%, by zostawić rezerwę pojemności na odzysk energii przy hamowaniu
"Rozładowuje", w sensie włącza ładowania póki poziom naładowania nie spadnie do ok. 80%? Dalej nie rozumiem w jaki sposób może szkody narobić doładowanie akumulatora prostownikiem, mi np. potrafiło napięcie na akumulatorze wynieść 12.5V po przejechanej trasie, więc stwierdziłem że doładuje go raz na dwa miesiące prostownikiem skoro tak na działać to inteligentne ładowanie. Przecież lepiej dla trwałości żeby akumulator stał naładowany, zamiast na 12.5, jak to może szkodzić?

P.S. Akumulator ma parametry jak nowy, także nie ma małego napięcia ze względu na słabą kondycję.
 
Też mi się wydaje ,że jak raz na rok zrobi się gęstość i naładuje akumulator napięciem 15.6-16 V a potem co jakiś czas tymi elektronicznymi 14 V to będzie okey. Mi teraz akumulator jak zrobiłem gęstość trzyma bardzo dobrze ,jest duża rożnica niż wcześniej. U mnie 14.7 -14.8 V ładuje ale teraz tylko przez chwile a potem 12-13V bo wykrywa że naladowany jest akumulator.
@MC Subi Ładowanie odsiarczające jest w autach z systemem start stop?Jak to przebiega?
 
Ładowanie odsiarczające jest w autach z systemem start stop?Jak to przebiega?
Okresowo dezaktywuje się "inteligentne ładowanie" i alternator ładuje kilka godzin podwyższonym napięciem. W Hondzie po prostu raz/miesiac, w innych autach bywa aktywowane wtedy, gdy akumulator gorzej przyjmuje ładunek (czyli za szybko rośnie napięcie po rozruchu). Sam sposób ładowania inteligentnego (czyli 12.6 w czasie normalnej jazdy i szpile napięcia przy hamowaniu) też zapobiega zasiarczanieniu.
 
Ma ktoś styczność z akumulatorami marki Continental? Kto to produkcje? Rozrządy i paski wiem że są dobre z tej firmy ale akumulatory widzę pierwszy raz
 
Obstawiam tą samą fabrykę, która robi Varty, Boschem itd.
 
Moja ma w 307cc, chyba nie jest to Varta i ma korki. Przeżył wyładowanie radiem przez noc do jakichś 8-9V, po naładowaniu jeździ głównie w mieście ponad rok, chyba tylko raz w międzyczasie go doładowywałem.
 

Attachments

  • 1712522374455.png
    1712522374455.png
    1,5 MB · Odwiedzin: 37
Cześć,
od niemalże 7 lat (08/2017) mam w T27 1,8 akumulator TT62 (Topla Top 62Ah/600A).
Ostatnio przez kilka dni były niedomknięte drzwi bagażnika i niestety nie można teraz odpalić auta. Jeszcze nie miałem możliwości zmierzyć napięcia, ale po włączeniu zapłonu widać, że napięcie jest niskie. Pojawia się też komunikat o braku możliwości wyłączenia hamulca postojowego.
Jestem ciekawy Waszego zdania, czy próbować jeszcze ładować ten aku (obecnie dysponuję ładowarką R-10), czy jednak wymienić go na nowy (ze względu na lata użytkowania).
Oczko niby jest zielone, ale czy to znaczy cokolwiek?
Po kilkukrotnym włączeniu zapłonu już nie można było zamknąć auta z pilota.
 
@FUTURISTA - Kilka dni to niewiele zważywszy, że rozładowanie następował stopniowo. Ja bym spróbował go naładować.
 
Jak ma korki to odkręć je i zobacz jaki stan ma elektrolit i ile go jest. Podłącz najlepiej pod prostownik i daj mu się naładować.
Po tylu latach eksploatacji do jesieni może jeszcze pojeździ ale już w zimie może nie trzymać i potrzebna będzie wymiana
 
Od wczoraj ładuję go wspomnianą wyżej ładowarką R-10 (Detronik).
Dziś być może zamontuję z powrotem w aucie i będę monitorował, zobaczę jak się będzie zachowywał w najbliższych dniach.
 
6-7 lat jak na akumulator aftermarketowy to jest super wynik i byłoby idealnie gdyby każdy tyle wytrzymywał.
Ja mam w oplu 4max 80ah z marca 2018 roku więc też już staruszek. Podładowany porządnie prostownikiem z epoki, sprawdzony poziom elektrolitu i nawet w przymrozki minus 5 stopni kręcił super. Mam nadzieję że jeszcze z rok pojeździ o ile nie wykończoną go zimowe mrozy po minus 20
 
Back
Top