• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30n performance

WojtasTaba

Nowy użytkownik
Samochód
Hyundai i30n performance 2.0 T-GDI 275km, Audi S4 B5 2.7 biturbo AGB 340km, BMW E30 2.5 M50B25 ~210km, BMW E36 coupe 2.5 M52B25V seria, Audi A4 B5 2.8 APR manula quattro
Marka samochodu
Hyundai
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 t-gdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Shell Helix Ultra 0W30 ACEA C2 (Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3??)
Jaki olej masz obecnie
5W30
Cześć,

Samochód użytkowany w naszym kraju, pełna seria (GPF na swoim miejscu), jednego dnia eco driving, drugiego dnia do wysokich obrotów. Bardzo okazjonalnie przejażdzki po torze. Samochód używany cały rok. Na codzień hamuję silnikiem z międzygazem. Przy dynamicznej jeździe olej ma 110 stopni. 120k km przebiegu. Teoretycznie wchodzi 4,8L oleju.

Jestem gotowy zalać olej rekomendowany przez producenta, tylko pozmieniały się trochę nazwy i opakowania przez co gubię się w tym. Widzę, że w sklepach internetowych seria Shell Ultra czasem jest sprzedawany w szarych bańkach, a czasem w złotych. Czy te złote to nie są stare zdjęcia, które nie są już aktualne? Próbowałem zrozumieć ofertę Shella wertując ich stronę internetową, ale mają tam mętlik.
Przyznam szczerze, że najbardziej skuteczną dla mnie poradą będzie nie opis jaki olej a zrzut ekranu jak ma wyglądać opakowanie. Bardzo proszę o pomoc. Kilka tygodni temu spradzałem olej (który zaraz wymagał wymiany) i był żółciutki i podręcznikowo widoczny na miarce. Dwa dni temu sprawdzałem i zrobił się ciemny (może mój styl jazdy), ale to co mnie mocno zestresowało to spływa i większość nie trzyma się miarki - jak woda, więc muszę sie tym zająć w ekpresowym tempie.
 
Last edited:
Może Fuchs Titan GT1 Flex C2 0W30? Nie użytkowałem tego oleju ale spełnia normy C2 i do tego API SP. Lub coś z po za zaleceń czyli Amsoil SS 5W30 (ASL)
 
Repsol Master Eco-P 0W-30. Robiliśmy niedawno analizę świeżego i zużytego (co prawda z dodatkiem) i wyglądał bardzo fajnie. Miałem go w misce, byłem zadowolony. Co prawda ja nie mam Nki ale podejrzewam że moja KIA częściej widuje okolice czerwonego pola albo tor ;)

Możesz zerknąć do analizy świeżego oleju, jest tam zdjęcie. Mozesz napisac do @tomek evo on ogarnie oryginał bo te oleje generalnie niezbyt łatwo kupić.
 
Po weekendzie będę miał dostęp zarówno do wspomianego Fuchsa, jak i dedykowanego Shella, więc do tego dnia będę musiał podjąć decyzje :))
No a właśnie jak postrzegacie opcję przejścia na 5w30 w takim aucie? Jak rozumiem, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, dlatego też zdania są i zawsze będą podzielone? :p Dodam, że oczywiście jest start and stop, z którego nie raz korzystam.
 
Sam musisz zadecydować, obserwować, przetestować kilka olejów. Chyba nawet nie było na forum jeszcze i30N.

Stingery chyba na amsoilu 5W30 SS z forum odjeżdżały 😉
 
Last edited:
Back
Top