• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spotkanie online z ekspertami Castrol

Magnatec kontra Edge na przykładzie silnika VAG 2.0 TDI z tego wątku


Ponoć Magnatec chroni inaczej niż Edge więc jak to się ma do silnika w Volkswagena we Fordzie? Do VW Edge , a do Forda Magnatec Professional D 0W20? Jest na to jakieś merytoryczne uzasadnienie?
 
Proponuję byśmy omawiając różnice między Magnatec i Edge nie zapominali też o oleju GTX. Od czasu nawiązania współpracy z Renault, GTX bardzo zyskał na popularności. Jakiś czas temu sami pozycjonowaliśmy te oleje jako Edge wysoka półka, Magnatec średnia a GTX niska. Czy dobrze to interpretujemy chociażby w kontekście ubogiego wyniku GTX RN17 w pierwiastki typu Molibden, Bor, Magnez?
 
Nie czytałem wątku.


2. Oleje przekładniowe API GL4 i GL5 nie można stosować zamiennie z wiadomej racji . A jak są skomponowane oleje które są połączeniem tych norm że spełnia obie? Czy mimo wszystko się to nie gryzie ?
to pytanie już było, sam je zresztą zadawałem. Jest odpowiedź wyżej
 
Pytania (będą powiązane z silnikami VW):

1. Czy jeżeli producent twierdzi, że do danego silnika można zalać olej tylko o danej normie np. VW 508.00, który bazuje na normie ACEA C5, to czy oznacza to, że zalanie innego oleju o specyfikacji ACEA C5 zawsze negatywnie wpłynie na ten silnik? Czy raczej jedynie może okazać się, że będzie albo trochę lepszy, albo trochę gorszy, albo podobny, ale raczej bez szczególnego ryzyka powikłań? Wiem, że ze względu na odpowiedzialność pewnie nie możecie oficjalnie polecić zalania czegoś innego niż sugeruje producent, więc odpowiedź będę traktował "na własną odpowiedzialność". Przykładowo jakbyśmy wlali olej ACEA C5 (lub C6)+ minimum API SN z normą Mercedesa (albo bez żadnej normy OEM) do silnika VW, który potrzebuje normy 508.00.

2. Są silniki VW, które oficjalnie działają na dwóch dość skrajnych od siebie (pod względem lepkości) normach: 504.00 (hths min. 3,5, bazujący na oleju ACEA C3) oraz 508.00 (hths min. 2,6, bazujący na ACEA C5). Czy wlanie do takiego silnika oleju, który byłby kompromisem w kwestii lepkości/HTHS (czyli ACEA C2 + minimum API SN) mógłby z jakiegoś powodu spowodować uszkodzenie silnika, czy tak jak w powyższym pytaniu tj. może będzie trochę lepiej, może trochę gorzej, ale raczej bez ryzyka istotnych powikłań?
 
Dlaczego Castrol nie ma w ofercie oleju zgodnego z normą Fiat 955535-GH2?

Ewentualnie który z dostęonych środków smarnych jest mu najbliższy?
 
Niestety ale nie będę w stanie dołączyć. Miłych pogaduszek i poproszę o krótkie zreferowanie spotkania :)
 
Panowie, dziękuję bardzo, niebawem- o 18:00 startujemy. Dziękujemy za tak wiele super pytań! Postaramy sie kolejno odnieść do tych przede wszystkim, które padły w pierwszej kolejnosci, ale odpowiemy na wszystkie albo na jakimś szybszym webinarze, albo w fomie jak wyżej :) Do zobaczenia!
 
Back
Top