Wymiana w punkt, ale skąd pochodzi potas ? Nie ubywa Ci płynu do chłodnicy ? Chyba że to dodatek, próbki świeżego nie widziałem . Trochę podwyższone Fe .
Jaki styl jazdy? Jeżeli miejski to do zaakceptowania, w przeciwnym razie jestem negatywnie zaskoczony, że olej z praktycznie najwyższej półki cenowej tak szybko się poddał (relacja TAN/TBN).
Książkowo limit żelaza dla diesla to chyba 300ppm, ale najlepiej byłoby mieć parę UOA żeby mieć jakieś porównanie czy to skok, czy norma dla tego silnika.
Jeżeli potas to efekt resztek AR9100 to wynik wygląda spoko, jak piszę @wlyszkow można by spróbować następny razem pociągnąć dłużej i sprawdzić olej przy 15000.
Kolejna analiza po przebiegu oleju 12460 km. Martwi mnie trochę rozcieńczenie paliwem. Zmienił mi się sposób jeżdżenia. Dominują dojazdy 8-12 km w jedną stronę, trochę po mieście, w tym trochę powyżej 5000 km tras powyżej 100 km. Olej Motul 8100 XClean 5w40 (C3) 6.5l + 1 puszka AR9200v2 (200 ml)
Potas myślę, że pozostałość po AR9100, 4 wymiany do tyłu (wszystko bez płukanek).
W tym przebiegu 1 raz AR6400D MAX, i 1 raz Amsoil InjectorCleaner. Do paliwa AR6900dmax lub Shell Vpower diesel (czwartki) -wtedy bez dodatku.
Proszę o komentarze.
Post automatically merged:
Teraz płukanka Oilsyn Power Flush i olej Aral Supertronic 0w40
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.