• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 308 I , 1.6 HDi 90 - jaki olej?

Mateush95

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308 I 1.6 HDi 90
Marka samochodu
Peugeot 308
Budżet/ile litrów
200/4 lub 5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 HDi
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłam, jak już to minimalnie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz 5W30 Ineo ECS C2
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz 5W30 Ineo ECS C2
Leje teraz do Puga Total Quartz 5W30 Ineo ECS C2 ale kusi mnie spróbować Total Quartz 5W30 Ineo MDC C2/C3 ale nie wiem czy będzie pasował bo nie ma aprobat PSA ale spełnia C2. Jak macie jakieś typy, dobre oleje to proszę o pomoc jaki będzie najlepszy dla tego silnika. Dzięki.
 
Nie widzę przeciwwskazań do zastosowania oleju Total Quartz 5W30 Ineo MDC C2/C3 5W30 w tym silniku natomiast jak dla mnie to taki "standardowy" olej i raczej różnicy ani na plus ani na minus nie zrobi. Większość C2 5W30 jest bardzo podobnych do siebie i czy wybierzesz Totala czy innego uznanego producenta to w większości będzie to bardzo podobny "wystandaryzowany" produkt. Jak potrzebujesz odmiany to możesz zerknąć w kierunku olejów 0W30 c2 z normami PSA lub Forda. Zwykle są lepsze "bazowo" i mają nieco bardziej wyśrubowane parametry.
 
@Brokat jakieś uzasadnienie? Dlaczego VW 507 do silnika z zaleceniem PSA 2290?
 
Ja bym poszedł w orlena XD, bdb jakość do ceny.
 
Bo olej z normą PSA smaruje nie tylko wnętrze silnika ale także cały układ dolotowy. Później pełno "koksu" wszędzie.
 
@tomek evo Ze swojej strony jaki byś polecił 5W30 C2? Słyszałem że Mobil 1 ESP 5w30 jest dobry ale nie wiem czy to prawda?
Mobil 1 ESP 5W30 to moim zdaniem BYŁ bardzo dobry olej bo dokonane w tym oleju zmiany są moim zdaniem zdaniem zdecydowanie na minus. Kolejna sprawa to ten olej był dedykowany przede wszystkim pod normę 504/507 i przy okazji C3 i inne "klasyczne pochodne" od tej normy a standardowe C2 5W30 jest zbudowane na innym przepisie/przepisach. Akurat jesli chodzi o C2 5W30 to nie kojarzę wybijającego się oleju (może coś Ravenola?). Dobry i tani jest np. Orlen XD albo Eurol Fluence FE . Analizy masz na forum. Jak miał bym coś zmieniać to na te albo poszedł bym w 0W30 C2 np. w tego Repsola, którego analizy pojawiły się na form , ewentualnie Texaco Pro DS P, Eurol Ultrance FDE/ Ultrance PSA czy nawet Total (C2 0W30).
Post automatically merged:

Bo olej z normą PSA smaruje nie tylko wnętrze silnika ale także cały układ dolotowy. Później pełno "koksu" wszędzie.
??? A skad pewnośc, że po Qualitum to będzie cacy?
 
@tomek evo W jakich sklepach internetowych najlepiej kupować olej? Wiem że na Allegro jest kilka oficjalnych sklepów np Castrol, Shell. Reszta to niewiadoma, strach kupić podróbkę
 
Linków na otwartym forum nie podajemy. Są sklepy internetowe hurtowni sieciowych IC, Gordon, Elit itp również na znanym portalu. Można też kupić u Tomka
 
@Mateush95, jeśli Total sie znudził, to polecę Castrola Magnatec 0W30 lub 5W30 C2, z normami PSA. To jedyny olej na ktorym silnik zwlaszcza podczas fazy rozgrzewania pracował ciszej i w odczuciu lżej. Zapewne to zasługa zwìekszonej dawki molibdenu w tym oleju.
 
Bo olej z normą PSA smaruje nie tylko wnętrze silnika ale także cały układ dolotowy.
To, że 1.6HDI ma skopaną konstrukcję odmy, nie oznacza, że oleje z ich normą są złe i w każdym przypadku będą "smarować dolot".
U siebie w 2.0HDI nie widzę różnicy w czystości dolotu pomiędzy olejami z normami 2290, 504/507, 913D czy 229.52, które do tej pory stosowałem.
Tak, wiem, że rozmawiamy o 1.6HDI, ale ocenianie oleju na przykładzie jednego typu silnika jest...głupie ;)
Post automatically merged:

Zapewne to zasługa zwìekszonej dawki molibdenu w tym oleju.
To nie Mo, stosowałem oleje z dużo większą zawartością tego pierwiastka i nie dawały takiego efektu, poza tym Magnatec A5 też daje podobny efekt, a Mo ma 1/3 tego, co C2.
 
To, że 1.6HDI ma skopaną konstrukcję odmy, nie oznacza, że oleje z ich normą są złe i w każdym przypadku będą "smarować dolot".
U siebie w 2.0HDI nie widzę różnicy w czystości dolotu pomiędzy olejami z normami 2290, 504/507, 913D czy 229.52, które do tej pory stosowałem.
Tak, wiem, że rozmawiamy o 1.6HDI, ale ocenianie oleju na przykładzie jednego typu silnika jest...głupie ;)

Ja to widzę inaczej i to nie jest głupie. Ta nieidealna odma, a dokładnie separator w 1.6 HDi, w sposób rewelacyjny pokazuje różnice pomiędzy olejami, których na co dzień nie sposób zaobserwować w innych silnikach.
 
¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ każdy widzi to, co chce i chyba w tej kwestii nie ma co na siłę szukać argumentów.
 
Jak w tytule. RAVENOL FEL 5W-30 C2 CleanSynto. Używa go ktoś, z jakich baz jest robiony, jakie ma dodatki, itd? Dziękuję za pomoc.
 
Kiedyś go wlałem do1.6 HDi. Od taki zwykły hydrokrak, nic nadzwyczajnego, imo na Castrolu SS 5W30 i Mobil1 ESP 5W30 silnik dużo lepiej pracował niż na w/w Ravenolu. Dodatkowo musiałem troszkę oliwy podczas 15 000 km dolać gdzie przy Castrolu i Mobilu dolewek nie było.
 
Back
Top