• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Miałem identycznie w poprzedniej Maździe, wyłącznie na progach zwalniających. Jak było mokro, było ok. Jak było sucho i gorąco, to skrzypiało z tyłu jak tapczan. Olałem temat, bo nie było to głośne. Jak dla mnie to jakaś tuleja.
miałem coś podobnego u siebie w okularze. Przeszło gdy załadowałem go z 500kg materiałów budowlanych aż usiadł po ranty nadkoli xD
 
Nie wiem, moze ktos mial podobny przypadek w tym wahaczowyn makaronie audi?
Odpowiednio po makaronie można właśnie psiknąć WD40 (nie niszczy zbytnio gumy) - jeśli silentblock już gdzieś puszcza i trzeszczy, to na chwile się wtedy uspokoi. Przynajmniej do deszczu kolejnego. Tak rpobiłem w Volvo 960, tam dopiero był wielowahaczowy makaron i do tego plastikowe resory.
 
@sprajt2 u mnie skrzypiała kiedyś pęknięta tylna sprężyna
 
Coś mi sie przypomniało w temacie skrzypienia i nawet znalazłem mystery squeaking noise :) :

 
U mnie w Alfie skrzypi zawias jak przyjdą mrozy. Parę dni jak się przyzwyczai i przestaje 🤣.
 
Włloszka nieprzyzwyczajona do naszego klimatu
 
A ja mam takie pytanko, bo brakuje mi już tropów.
W 1.6 TDCI włączam silnik (temp. otoczenia i silnika obojętna) i chodzi równo. Wystarczy przegazować, albo przejechać kawałek i zaczyna bujać motorem (wskazówka obrotomierza wydaje się nie drgnąć). Coś jakby chodził na trzy gary. Wystarczy, że złapie okolicy temp. roboczej i znowu chodzi równo. Aż do następnego uruchomienia i tego samego schematu.
Normalnie stawiałbym na poduchy, ale wstępnie je wyeliminowałem. Asekuracyjnie wymieniłem tę pod skrzynią. Niewielka różnica.
Niestety, jest to chyba jedyny motor ze stajni Forda z tego rocznika, w którym nie da się odczytać korekt wtryskiwaczy. Innych pomysłów nie mam, a przekopuję fora skrupulatnie. Ktoś coś podpowie?
 
Zdefiniuj bujać motorem ;) trzęsie się?
Czy jest różnica z klimą czy bez?
 
Dzięki za typ. Jutro go podniosę i bede psikal.
 
Zdefiniuj bujać motorem ;) trzęsie się?
Czy jest różnica z klimą czy bez?
Buja wzdłużnie (przód/tył), czyli trzęsie - co przenosi się na karoserię. Kiedyś włączenie klimy poprawiało sytuację, a teraz mam wrażenie, że trzęsie wtedy bardziej.
 
@sprajt2 , jeśli chodzi Ci o skrzypienie w a5 to na 99% łączniki stabilizatora!
Też to miałem, typówka w b8
Niestety, popsikalem je WD40, zero reakcji. Chyba bede jezdzil na tym skrzypieniu dopóki nie zacznie stukac. Wtedy bede wiedzial co jest do wymiany.
 
Niestety, rezultatów brak. Dalej coś skrzypi w A5. Dźwięk przypomina takie stare zawiasy w drzwiach od szafy. Skrzypniecie pojawia sie przy ruszaniu, przy pokonywaniu progu zwalniajacego. Podczas jazdy tak od 30km/h w gore dzwieku tego nie ma. Im wieksze cieplo na zewnatrz, tym bardziej skrzypi. Zaczęło sie z dwa lata temu, podjechalem na szarpaki i wszystko sztywne, nic nie sprzypi. Pol roku później na szarpaki, dalej nic. Jeszcze raz pojechalem, wtedy on mi powiedział zebym bujał autem za dach w lewo i w prawo. Wtedy powiedzial, ze jedyne, coneydaje jakis dzwiek, to te gumy. Wymienilem i dalej skrzypi, co wiecej, chyba mocniej niz na tych starych... Stuków brak. Nie wiem co to moze jeszcze byc, poducha silnika? Skrzyni biegow? Silnikiem nie rzuca, wibracji nie ma.

Miałem podobnie, też w A5, skończyło się amortyzatorach i jego poduszkach, u mnie prawa strona, przy okazji wymieniłem też dolne banany (zerwane tuleje), łaczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze.
 
Back
Top