• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Zacząłem teraz jeździć ze skanerem i sprawdzać temperaturę paliwa. średnio 40 stopni.
U mnie po około 150 kilometrach szybkiej trasy i 20 kilometrach toczenia się po krajowej temp paliwa na koniec jazdy wynosiła 79stopni, przy temperaturze na zewnątrz 25 stopni. W okolicach temperatury 0 stopni na zewnątrz widzę, że po trasie 20km paliwo miało 60 stopni. Można wnoskować, że temp paliwa zmieniła się o +/- tyle o ile wzrosła temp otoczenia, a dystans za bardzo nic nie wniósł czy to 20km czy 200km. Akurat ma te dane na zdjęciach licznika i sobie na szybko porównałem.

Tak odrazu zapytam bez kopania googla, może ktoś już wie - czy dalsze zbijanie temperatury ON ma wpływ na jego wydajność, spalanie, zadymieniem itp? Bo mam już pasku dochładzanie paliwa płynem ale mam też miejsce w podwoziu na dodatkowy duży radiator na przewody paliwowe, który też był opcją. Można go tam łatwo dołożyć gdyby to miało jakiś sens. Nie chodzi tu o szukaniu cudów na kiju na koniec życia gruza, tylko cześci są tanie, montaż prosty, więc pobawić się można gdyby to miało ułamek sensu.
 
im cieplejszy napęd tym 1) efektywność procesu lepsza (mniejsze straty energii - jak w piecach technologicznych stosuje się podgrzew gazu parą) 2) mniejsza lepkość - lepsze zdyspergowanie w cylindrze.
Tyle teorii, a w praktyce to trzeba by wyjąć silnik na stanowisko testowe, oczujnikować i popatrzyć czy by coś dało (ale myślę, że nic)
 
Jeszcze zależy ile tego paliwa jest w zbiorniku - im więcej, tym chłodniejsze ;)
Też tak myślałem. Dojechałem do lampy i miałem zapas paliwa na 50 km. wynik jest podobny do tego w przypadku 3/4 zbiornika. Co więcej, po zaparkowaniu samochodu na słońcu potrafi wynosić 55, a potem podczas jazdy spada do 40.
 
Wrzucam swiadectwo dla Moya Power ze stacji w Żarach.
Screenshot_20240507_110447_One Read.jpg
 
Panowie przejechałem właśnie 5k km po bałkanach i moja obserwacja jest jedna, tylko ruskie paliwo!
Tankowałem na Lukoilu, Gazpromie a nawet na jakieś Ruskoje Krasno coś w Bułgarii zwykłą ropę i power po tych wszystkich górach 150% a jak zatankowałem w Grecji na BP to jakoś mulił. Dopiero domieszka diesla premium z jakiegoś Revoila poprawiła sprawę.
 
Brawo, rosyjski pocisk artyleryjski zdecydowanie się opłacił. w Bułgarii jest przynajmniej OMV, Shell.
Post automatically merged:

U mnie po około 150 kilometrach szybkiej trasy i 20 kilometrach toczenia się po krajowej temp paliwa na koniec jazdy wynosiła 79stopni, przy temperaturze na zewnątrz 25 stopni. W okolicach temperatury 0 stopni na zewnątrz widzę, że po trasie 20km paliwo miało 60 stopni. Można wnoskować, że temp paliwa zmieniła się o +/- tyle o ile wzrosła temp otoczenia, a dystans za bardzo nic nie wniósł czy to 20km czy 200km. Akurat ma te dane na zdjęciach licznika i sobie na szybko porównałem.

Tak odrazu zapytam bez kopania googla, może ktoś już wie - czy dalsze zbijanie temperatury ON ma wpływ na jego wydajność, spalanie, zadymieniem itp? Bo mam już pasku dochładzanie paliwa płynem ale mam też miejsce w podwoziu na dodatkowy duży radiator na przewody paliwowe, który też był opcją. Można go tam łatwo dołożyć gdyby to miało jakiś sens. Nie chodzi tu o szukaniu cudów na kiju na koniec życia gruza, tylko cześci są tanie, montaż prosty, więc pobawić się można gdyby to miało ułamek sensu.
Podróżowałem dzisiaj z Bratysławy na lotnisko w Wiedniu i z powrotem. 130 na rejsie. Temperatura powietrza 20 stopni. paliwo 37-41. Stałem na lotnisku 2 godziny. Odpalam auto - 51 stopni i od razu spada do 37. Wróciłem do Bratysławy (70 km) - 38 stopni.
 
10 lat temu będąc na Litwie zatankowałem olej napędowy, nie pamiętam na jakiej stacji, ale auto dostało takiego powera jakby ktoś mu czipa na 30km więcej zrobił
Do maszyn z silnikami sw680 a mamy z350/3 sieczkarnie to tam pisali w książce żeby lać paliwo z dodatkiem siarki bo silnik się zaciera. Co dziwne jelcz z tym samym silnikiem jeździ od dawna na ropie bez siarki i nic mu się nie dzieje. Ropa stoi po dwa lata w zbiorniku i nic jej się nie dzieje
 
Dzisiaj tankowalem na moya i on power byl w cenie diesla normalnego( 6,59).
Znowu jest ta promocja czy to jednostkowy przypadek?
 
Na stronie nic się nie chwalą. Może stacje którym zalega Power w zbiorniku chcą się go pozbyć?
 
@gopiter @sprajt2
No wlasnie chyba nie.
Pod koniec marca sie zakonczyla,w aplikacji usuneli reklame i w kwietniu nie bylo- a tankuje tylko na molu lub moya.
Moze to promocja w ktorej bierze tylko mala czesc stacji?
U mnie np.w wakacje na moya jest dodatkowy rabat na 30 litrow paliwa jezeli kupisz hot doga/plyn do spryskiwaczy/cos jeszcze- tak wszystkie maja?
 
Back
Top