• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Max Expert V 0W30 C3 :-)

W MSDS jest 10.8, a jak wyjdzie realnie to może się kiedyś przekonamy.
 
@Kyselak Tak tak bo olej Vag czyli shell to jest cudowny olej a Orlen rodzimy bee😅jakby miał 13 to byś powiedział ,że paliwa nie będzie oszczędzał bo za ,,gęsty,, w 100C 😄
 
@Magic ten olej powinien mieć HTHS minimum 3.5. Przy KV100 10.2 nie jest to nie możliwe ale nieoczywiste , że tak jest. Wg mnie powinien mieć KV100 +11 żeby nie mieć obaw o HTHS. W karcie jest chyba jeszcze jeden "kwiatek" - TBN 10. Też wątpię czy w oleju C3 taki będzie.
 
Czyli olej niewarty zakupu? Bo zamierzałem go zalać do swojego VW :)
 
Pokazuje to wyższość wymagań norm branżowych nad ogólnymi ale jak można wypuścić taką grafikę z błędem - "pchrona" 🤔
Pchrona to polaczenie dwoch słów, profesjonalna i ochrona😉.
To efekt outsourcingu i niesprawdzania produktu za który sie zaplacilo, ktory sie zlecilo. Gdyby zamowili ulotke 10 stronową i wykonawca by na 8 stronie po srodku wkleil tekst typu "orlen to gufno" to tez by tego nie wylapali.
Wykonawca przesyla produkt, fakture, orlen placi i "wszyscy zadowoleni"
Nie jest to zaden moj atak w strone Orlenu, w dzisiejszych czasach tak po prostu jest...
Post automatically merged:

Dla mnie lepkość 10,2 przy 100 stopniach dyskwalifikuje ten olej.
Olej 0W30 Long Life III stosowany przez VAG ma 11,9 przy 100 st.C
Przy LL III mam na bardzo rozgrzanym silniku ciśnienie oleju 0,7 bar na biegu jałowym i 2,1 bara przy 2000 obr. To jest praktycznie dolna dopuszczalna granica i już silnik pracuje głośniej, bardziej metalicznie.
Orlen ME V 5W30 1.0/2,3 bar.
Olej 5W40 1.2/2.6 bar. 5W40 producent również dopuszcza.
On ma 10,2 w 100st? To tez bym go nie zalal.
 
10.2 w TDS, 10.8 w msds w realu ???
 
10.2 czy 10.8 co to mówi bo ja się nie znam na olejach? Znaczy ,że jak zaleje taki do TSI to silnik zakończy żywot? A na 11.9 VAG shell będzie okey?
 
@Kyselak Tak tak bo olej Vag czyli shell to jest cudowny olej a Orlen rodzimy bee😅jakby miał 13 to byś powiedział ,że paliwa nie będzie oszczędzał bo za ,,gęsty,, w 100C 😄

Gdzie ja napisałem, że olej VAG/Shell jest lepszy niż Orlen?
Napisałem, że tego konkretnego Oleju bym nie zalał, bo ma za niską lepkość przy 100 st. C. i mierząc ciśnienie przy innych olejach obawiam się, że na rozgrzanym silniku przy tym Orlenie 0W30 ciśnienie oleju spadnie poniżej dopuszczalnej normy, skoro na oleju o lepkości 11,9 przy 100 st. C ciśnienie jest prawie na granicy.
Silnik to 1.2 TSI 77 kW 150 tys. km przebiegu.
Wymyśliłeś stek bzdur, które mi przypisałeś i wyśmiewasz to jako moją wypowiedź.
 
Last edited:
A wiesz ,że w naszych TSI zapłony wypadają cały czas bo auta mają ustawione za niskie obroty biegu jałowego ...Od tak dla ekologii. Są jakoś rejestrowane na 1000 obrotow więc nie wyświetlają się błedy na desce. Kaczorek79 o tym kiedyś wspominał. To chyba niezbyt zdrowe dla silnika więc powinniśmy się martwić. Zreszta na obdeleven widać liczby tych wypadań zapłonów. Wcześniej soszo napisał ,że do TSI benzyn jest spoko taki olej a problem może być w dieslach. A ty masz benzyne TSI jak ja. Patrzyłem na millersa 5w30 co zalany miałem i
HTHS 3.5
TBN 8
W 100C -11.6
Też jak widać mimo 5w30 nie ma wartosci super hiper a silnik działa bardzo dobrze. Chodzi mi o to ,że na forum za bardzo już ludzie popadają troche w paranoje ,że jak zamiast cyferki 11.9 bedzie 11 to już koniec silnika ,jak nie bedzie dodatku do oleju lub paliwa to zle auto nie pojedzie . Trzeba wyluzować i nie podchodzić do tego tak cyferkowo 🙂ja do swojego zaleje tego orlena 0w30 i dam znać czy silnik TSI wybuchnie czy nie 🙂ps to nie był atak @Kyselak tylko takie troche ironiczne podejście moje bo to tylko olej jest 🙂
 
Do tsi będzie w punkt ta niższa lepkość. Obawy są w zastosowaniu do tdi
trafna uwaga. do tsi zwłaszcza tych mniej wysilonych i o mniejszych pojemnościach jak znalazł. do mocnyh tdi czy dłubanych 2.0 tsi dyskusyjne ale tak naprawdę trzeba by go dobrze przemaglować z temperaturą zapłonu, hths, noackiem czy SSi to byśmy wiedzieli duuużo więcej.
 
@tomek evo zorganizuj jakiś sponsoring do analiz będziemy maglować. Olej ma również aprobatę MB229.52 to znaczy, że Noack i SSI będą przyzwoite. Oczywiście fajnie było by zbadać ale musielibyśmy zatrzymać się dłuższy czas przy jednym oleju. Wydaje się to nierealne.
 
To zaczyna wyglądać na dobry olej do Hondy 1,5 TGDI za 1/3 ceny
 
Ja napewno zaleje tego Orlena do mojego 1.4 TSI . Natomiast fajnie by było coś wiedzieć więcej o tym Orlenie. Narazie jest słabo dostępny aby go kupić więc napisałem do Orlenu maila kiedy wejdzie do oficjalnej sprzedaży :)
 
Back
Top