Auto użytkowane w mieście, ostatnio jedna trasa 500km. Jak oceniacie ten poziom rozcienczenia paliwem? Możliwa jakaś awaria czy bardziej specyfika silnika ecoboost i krótkich tras.
zużyciówka ok, jednak do ecoboosta sugeruję stosować olej z formulacją zapobiegającą występowaniu zjawiska LSPI. No i przy takim charakterze eksploatacji lać możliwie tani olej i wymiana co 4 tys. km.
Czyli który konkretnie olej antyLSPI masz na myśli? Bo formulacje olei z normą 948B są bardzo podobne, Orlen został wybrany bo ma lepkość w górnej granicy dwudziestek. A także to jeden z najtańszych w tej kategorii. Wcześniej lany Castrol na gwarancji, potem jeden interwał był na Millersie.
Masz na myśli Mannol legend ultra 0w20. Przypomniało mi się, że po drodze był jeszcze Ravenol VFE. Smok z tego co wiem nigdy nie było czyszczony, chyba że w ASO na którymś z przeglądów.
Nie zapominaj o tym smoku bo masz pasek rozrządu w kąpieli olejowej (tfu) i niestety ale ten pasek się łuszczy i smok się zapycha. Jak się zapcha to silnik mówi Ci papa. Nowy silnik w ASO to ok. 40-50 tys., używka z robotą 15.
Rozrząd raczej tylko w ASO wymiana, koszt ok. 4 - 5 tys. zł.
Dwa interwały (5kkm) przejechane na tym Mannolu. Zostać przy nim czy pojawiło się coś ciekawego na rynku? Mam na myśli pakiet anty lspi i budżetowa cena, z racji częstej wymiany. No i chyba wolałbym 5w20 żeby nie słyszeć od użytkownika tego Forda, że za chwilę silnik się rozleci ;-)
Można się przejechać do Radomia czy gdzieś nawet jeszcze bliżej pewnie też od Wawy i zaoszczędzić kilka tysięcy, bo 7 to już gruba przesada,nawet jak na obecne czasy.
Interwał na Mannolu się przeciągnął do 7kkm, mechanik stwierdził, że olej wyglądał na strasznie przepracowany i podsumował "ach te ecoboosty". Teraz wlany Amsoil 5w20 OE.
a co zapewnia norma WSS-M2C948-B. Niby norma opracowana specjalnie do ecoboostów.. a jednak nie do końca, ze względu na LSPI.
czy do tych silników można bezpiecznie stosować oleje API SP, czy ACEA C6?
Z tego co wiem, to nie zawiera. Ale nie wszystkie Ecoboosty miały problem z LSPI więc nie ma co się doszukiwać problemów na siłę. To że ma się TGDI pod maską nie znaczy że będą problemy z LSPI. Akurat gdyby było w tym silniku, to na 100% miałbyś aktualizację albo wymogi napisane pod LSPI bo w USA lepiej klientowi nie dawać powodu do pozwu.
@soszo tak wyczytałem na forum. Bycmoze to jednak moja interpretacja. Jednak zdarzają się w tym silniku pęknięcia tłoków ale to spowodowane były innym problemem.
Niestety nie mogę znaleźć nic w internecie odnośnie wymagań tej normy.
@jerseyAdmin dzięki za info. Można spać spokojnie.
Z bazowej lepkości w 100s 9.2 spadek do 7.7 po przejechaniu 4k to nieźle co będzie jak dobije do 10k i to każdy eb leje paliwem jedyne co można zrobić to skrócić interwały do 5k
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.