• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ciężarówki bez serwisu klimy robią po 800kkm. Jest to zapomniany układ, póki chłodzi to chodzi 😁
Ja w swoim tirze zamierzam robić mały serwis klimy (ozonowanie + wymiana filtra) co 50k km lub co roku zależy co pierwsze (raczej przebieg) przy okazji serwisu olejowego, a także duży serwis klimy co 100k km lub co 2 lata zależy co pierwsze (raczej przebieg).
 
Tedgum robi zamienniki do tego, pewnie jakość nie dorównuje oryginałom, ale jest dostępne praktycznie wszystko.
Tedgum jakościowo szoruje po dnie. W zeszłym roku zakładałem 8 nowych tulei wahacza właśnie Tedguma, po dwóch tygodniach od założenia miałem przegląd i diagnosta mnie wyśmiał. 7 na 8 tulei po dwóch tygodniach wyglądało podobnie do 36 letniego oryginału, guma miała już bardzo dużo pęknięć 😂
 
A ja właśnie stałem przed dylematem czy nie kupić jednej z gum do sanek właśnie z Tedgum (dlatego że oryginał i w miarę normalne zamienniki są niedostępne) Wybrałem .... Delphi (jedyne dostęne)
 
@stachu @Slawo
Firmy zajmujące się naprawą i konserwacją samochodowych układów klimatyzacji zalecają uzupełnienie czynnika chłodniczego nie rzadziej niż raz na 2 lata. Twierdzą, że nawet w szczelnych układach ubytek czynnika kształtuje się na poziomie od 10 do 20% rocznie i dlatego trzeba go sukcesywnie uzupełniać.

Mogę jeszcze dodać, że u mnie ubyło 170 g czynnika, ale za to przybyło w układzie klimatyzacji ok. 100 g wody przez 2 lata.
 
@NRohirrim w Lancerze po 4latach u mnie brakowało 20g (nie wiem czy przede mną ktoś robił serwis klimy) w 307 ostatni serwis klimy robiony ok 2013r i też ubytek był niewielki (faktury od poprzedniego właściciela) ja nie uzupełniałem czynnika tylko czyszczenie parownika i ozonowanie i klima chłodzi jak wściekła.
 
Ja się właśnie umówiłem na serwis klimatyzacji ,,sprawdzenie szczelności i nabicie,,. Powód? Mineło ponad 3.5 roku od ostatniego serwisu i klima słabo już chłodzi. Rok temu jeszcze dawała rade a w tym słabiutko. Ozonuje sobie sam co 3 miesiace i czyszczenie parownika też sam zacząłem robić. Błędów żadnych na kompie z klimy nie ma 👍
 
Może uszkodzona chlodnica klimatyzacji masz? bo czesto uszkodzi od latajace kamiczki spod koł czy od owadów.
 
Układ klimatyzacji to układ hermetyczny, nie ma prawa nic się tam dostawać, ani ubywać. Ubytek wartości do max 5 % czynnika rocznie jestem jeszcze w stanie zrozumieć, wszystko powyżej to nieszczelność w układzie klimatyzacji i wymagałoby to naprawy. Zastanawiające jest to że w nowym aucie dzieją się takie cuda.
 
@tomek1986 Nie mam żadnych typowych objawów uszkodzenia chłodnicy :) Sprawdzą to będę coś wiedział :)jak rękę przyłoże do nawiewów to jest zimne powietrze ale w kabinie mrozu nie ma 😅
 
Chuchał i dmuchał, a fabia juz mu sie zaczęła rozlatywac. Jeszcze mu bzdur nawciskali, ze w dwa lata ma prawo zejsc 40%...
To w 15 letnim aucie bez serwisowanej klimy czym chlodzi, skoro w dwa lata schodzi "i jest to normalne" 40% czynnika?
Masz nieszczelnosci i tyle.
 
Kolejny Trolling. Zascreenuję fakturę z ostatniego serwisu strupka i dopiszę, że dotyczy świeżo zakupionego Jaguara F-Pace, odzysk czynnika 10%. Dolałem 37,456 ml mieszaniny molibdenu z wapniem i znowu chłodzi. Planuję serwisować co drugą fazę księżyca
 
albo nigdy tam tyle czynnika nie było, oszczędności vaga przy nowych można się dopatrywać, bo ciężko uwierzyć żeby już była nieszczelność, a że nowy czynnik yf? drogi to...
 
bo ciężko uwierzyć żeby już była nieszczelność
Aż byś się zdziwił. Kolega ma w leasingu Fabię żony, swojego Superba, i roboczego Kodiaqa., w każdym miał już problem ze szczelnością klimy, i nie żadne łączenia, uszczelnienia etc, tylko te aluminiowe rurki są takim paździerzem i to nawet w ASO mówili mu, że z tych rurek robi się normalnie sito i po kilku latach praktycznie wszystkie są do wymiany.
 
Back
Top